بجنورد- مدیر عامل مخابرات منطقه خراسان شمالی گفت: در ایام نوروز جهت رفاه حال مسافرین و زائرین پارک تفریحی باباامان، بش قارداش و هتل داریوش را به صورت موقت از اینترنت پرسرعت برخوردار خواهند شد.

دو پارک تفریحی بجنورد از اینترنت پرسرعت برخوردار می شوند
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا هاشمی شامگاه شنبه در جلسه علنی شورای شهر بجنورد با بیان اینکه اولویت اجرای طرح توسعه همراه در مناطق صعب العبوراست گفت: مخابرات کشور از ابتدای تیرماه سال جاری عملیات ارتقا سایت های نسل دو شبکه همراه به فورجی را آغاز کرده که موجب ارتقا ۳۰۰ برابر سرعت این شبکه شده است.
وی افزود: روستایی و کوهستانی بودن این استان موجب شده ارتباط در بسیاری از نقاط ضعف داشته باشد.
وی با بیان اینکه ایرانسل معادل ما سهم بازار مشترک دارد، اما سرمایه گذاری خاصی درباب اشتغال دراستان انجام نداده است افزود: این نقطه ضعف مدیریتی استان بوده که درآمد از استان خارج می شود ولی سرمایه گذاری توسط این اپراتور در استان انجام نشده است.
وی ادامه داد: باید تمهیدایی اندیشیده شود تا سایراپراتورها مانند ایرانسل که ازمنابع درآمدی استان استفاده می کنند دراستان سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال داشته باشند. 
هاشمی با بیان اینکه ۹۹ و ۹ دهم درصد جمعیت استان از امکانات ارتباطی برخوردارهستند، گفت: ۸۴ درصد جمعیت از پوشش تلفن همراه و ۶۵ درصد جمعیت استان از پوشش تلفن همراه روستایی برخوردارند.
وی افزود: مخابرات استان طی ۱۰ ماهه امسال ۱۰۸ میلیارد تومان در استان هزینه کرده که معادل ۵ سال، فعالیت را انجام داده است.
وی با بیان اینکه مخابرات استان بر اساس ارزیابی کشور، بین ۳۰ استان، رتبه ۱۰ تا ۱۲ را کسب کرده است اظهار داشت: اما در ارزیابی بین المللی ضریب بهره وری از فناوری اطلاعات در استان رتبه ۲۹ را داراست.
مدیر عامل مخابرات منطقه خراسان شمالی افزود: این امر نشان می دهد که دستگاه هایی که می توانند زمینه ساز این موضوع باشند همگرایی خوبی نداشته اند.
وی تعداد مشترکان مخابرات استان را یک میلیون و ۱۰۰ هزارمشترک عنوان کرد و گفت: از این تعداد، ۷۰۰ هزار مشترک موبایل، ۳۰۰ هزار مشترک ثابت و ۱۰۰ هزار مشترک اینترنت است.
وی با اشاره به احداث ۶۱۰ سایت بی تی اس در استان افزود: تمام جاده های استان، مراکز شهری و ۷۰ درصد روستاها تحت پوشش همراه اول هستند. 
 هاشمی ادامه داد: تا کنون ۱۷۰ سایت در استان نصب و راه اندازی شده است.
وی بیان کرد: شهر بجنورد باید به شهر الکترونیک تبدیل شود که تاکنون از کشور عقب‌ هستیم.
هاشمی گفت: اعضای شورای شهر باید جلسه تخصصی داشته باشد تا از دولت موبایل یک قدم جلوتر برویم و دولت دانا و هوشمند را مطرح کنیم.
رئیس شورای شهربجنورد نیز گفت : شرکت مخابرات استان توانسته طی ۱۰ ماهه ۱۰۸ میلیارد تومان پروژه اجرا کند که درطول عمر شرکت مخابرات برای یک سال بی سابقه بوده است.
حسین پیلتن اظهارداشت: اگر شهرداری بجنورد بتواند در مزایده خرید ساختمان شرکت مخابرات واقع در چهارراه مخابرات شرکت کند هم به نفع استان و هم شهرداری است.
وی افزود: اگر کسی در استان برای این موضوع ورود پیدا نکند  تهران دست به کار و موضوع پادگان در بجنورد تکرار می شود.
وی در بخش دیگری در رابطه با تعیین تکلیف فرهنگ سرای شهروند گفت: نظر کارشناسی درمورد این مکان انجام و به کمیسیون عمران و ترافیک ارجاع شده تا بررسی شود.
وی اظهارداشت: با توجه به کمبود سالن اجتماعات مردمی درصورت قابلیت مقاوم سازی فرهنگ سرای شهروند نسبت به این امر اقدام خواهدشد.
وی درادامه با اشاره به اینکه شهرداری بجنورد درخواست اصلاح بودجه ۹۵ را دارد، افزود: شهرداری اصلاح بودجه مذکور درمتمم بودجه را باید لحاظ و تصمیم را به شورا ارسال کند.
وی با بیان اینکه بودجه مصوب  پروژه تملک اراضی سطح شهر در بودجه ۹۵، سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است، بیان کرد: مبلغ بودجه اصلاحی ۵ میلیاردو ۵۱۰ میلیون تومان است که توافقات به شورا ارسال و مصوب شده اما شهرداری نتوانسته این مصوبه را اجرا کند و درخواست حذف برخی ازپروژه ها را دارد که تحقق این امر منوط لحاظ شدن درمتمم بودجه است.
نائب رئیس شورای شهر بجنورد نیز دراین جلسه دررابطه با بستن قرارداد مستقیم با نیروهای شهرداری گفت: اجرای این موضوع موجب شد تا شهرداری از برزخ خارج شود اما اگر این قرارداد فقط تا پایان سال بسته شود دوباره این نیروها بلاتکلیف می مانند.
فیروزه اظهارداشت : اگر رئیس کمیسیون کار و کارگری استان این قراردادها را برای نیمه اول سال آینده صادر کند این موضوع مدیریت و مشکلات کمتر می شود.
وی دررابطه با اتمام حجت معاون سیاسی و امنیتی استاندار با شهرداری خاطرنشان کرد: این اتمام حجت نیاز به ابزار و اعتبار دارد و شهرداری با دست خالی نمی تواند ابن اتمام حجت را عملیاتی کند. وی ادامه داد: معاون استاندار با دستگاههای بدهکار به شهرداری نیز اتمام حجت و تکلیف کند تا بدهی هایشان را به شهرداری پرداخت کنند تا با تزریق منابع مشکلات شهرداری نیز کمتر شود.

برچسب‌ها