اعضای شورا ی شهر تهران با افزایش ۱۵ درصدی نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی و مینی بوس رانی تهران در سال ۹۶ موافقت کردند.

افزیش ۱۵ درصدی نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی و مینی‌بوس‌رانی تهران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، اسماعیل دوستی نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در سیصد و سی و سومین جلسه شورا و در جریان بررسی لایحه پیشنهادی شهرداری تهران مبنی بر تعیین نرخ کرایه های اتوبوسرانی و مینی بوسرانی در سال ۹۶ گفت: کمیسیون عمران در جمع بندی خود به رقم ۱۵ درصد افزایش در این خطوط رسیده است که البته در سه مسیر اصلی بی آر تی نیز میانگین افزایش ۱۵ درصدی را پیشنهاد شده است.  

وی در تکمیل توضیحات خود در این خصوص اظهار داشت: در مسیر اتوبوس های بی آر تی بین ۵ تا ۱۰کیلومتر نرخ را از ۲۱۵ تومان به ۳۰۰ تومان که در مسیر ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر از ۳۶۴ تومان به ۴۰۰ تومان و در مسیر ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر ۵۰۰ تومان و بیش از ۲۰ کیلومتر هم ۶۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.  

علی رضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه نیز با تایید جمع بندی کمیسیون عمران گفت: ما در کمیسیون نیز جمع بندی کمیسیون عمران را منصفانه دیدیم و نظر ما نیز همین افزایش ۱۵ درصدی است.  

وی د ادامه یادآور شد: طبق برنامه زمانبندی که شورا در نظر گرفته است درصدی از خطوط اتوبسرانی باید به بخش خصوصی واگذار شود. و مادر تعیین نرخ کرایه اتوبوسرانی و مینی بوسرانی در حقیقت خرید خدمت از بخش خصوصی داریم.  

مهدی چمران نیز در تکمیل سخنان دبری اظهار داشت: طبق مصوبه شورا قرار است ۶۰ درصد اتوبوسرانی به بخش خصوصی واگذار شود و ۴۰ درصد در اختیار شهرداری باشد.  

در نهایت اعضا شورا موافقت خود را با افزایش ۱۵ درصدی بهای کرایه اتوبوسرانی و مینی بوسرانی اعلام کردند.  

همچنین در ادامه جلسه اعضا شورا با یک فوریت اصلاح بودجه شهرداری تهران در سال ۹۵ برای جابجایی ۷۸۰ میلیارد تومان از ردیف اعتبارات هزینه ای و تملک سرمایه ای موافقت کردند.  

برچسب‌ها