ساری- رئیس اتاق بازرگانی مازندران مالیات بر ارزش افزوده را یکی از مشکلات اساسی تولیدکنندگان دانست.

مالیات بر ارزش افزوده یکی از مشکلات جدی تولیدکنندگان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالله مهاجر در گفتگو با قدس آنلاین، با اعلام اینکه در حال حاضر مالیات بر ارزش افزوده از تولید کننده دریافت می شود، تاکید کرد: مالیات باید از مصرف کننده نهایی دریافت گردد.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه اتفاقات خوبی در مجلس شورای اسلامی در حال شکل گرفتن است، یادآور شد: دولت اعلام می کند چون دست ما به مصرف کننده نمی رسد، مالیات بر ارزش افزوده را از تولید کننده دریافت می کند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران، دولت را بدهکارترین مجموعه خواند و گفت: بسیاری از مشکلات به شرایط بد اقتصادی برمی گردد.

مهاجر افزود: اگر بخواهیم تولید و اشتغال را مدیریت کنیم باید مشکل اصلی که همان رکود بازار است را برطرف کنیم.

وی تزریق ۱۶ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی را مسکن دانست و تاکید کرد: دولت باید درمان کاملی را برای سرمایه درگردش واحدهای تولیدی درنظر بگیرد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران حقوق گمرکی، حمل و نقل و ارتباطات بانکی را مهمترین مشکلات صادرات عنوان کرد و یادآور شد: حقوق گمرکی ۲۰ درصد قیمت تمام شده است که این مزیت را رقبای ما دارند و از آن برخوردار نیستیم.

مهاجر با اشاره به اینکه روسیه نزدیکترین شریک ما در دنیاست، گفت: علیرغم تعامل خوبی که با این کشور داریم، متاسفانه ارتباط صادراتی ناچیزی با این کشور داریم در حالیکه روسیه نیازمندی های بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه ضعف های موجود بصورت کامل مرتفع نشده است، اضافه کرد: صادرکننده مازندرانی همه مشقات حمل و نقل را به جان می خرد تا قیمت تمام شده را مدیریت کند.

برچسب‌ها