تایباد- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: زیر ساختهای فاز اول دولت الکترونیک آماده شده وتا فروردین ماه سال آینده به بهره برداری می رسد.

مسوولان در شان ملت ایران بایدخدمتگذاری کنند/۱۲۰۰ شهر کشور به نسل جدید تلفن همراه مجهز شدند

به گزارش قدس آنلاین،  محمود واعظی روز پنجشنبه بعدازظهردر نشست شورای اداری شهرستان مرزی تایباد و در فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه باید از بستر الکترونیک استفاده شودعنوان کرد: هم اکنون یک هزار و۲۰۰ شهر کشور به نسل سوم وچهارم تلفن همراه مجهز شده و۲۵ هزار روستای کشوراز اینترنت خانگی بهره مند هستند.

 وزیر ارتباطات وفن آوری اطلاعات عنوان کرد: براساس سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی باید دولت چابک سازی شود وتصدی گری نکند بلکه باید نقش نظارتی وهدایت داشته باشد.

وی ادامه داد: پیش از این کشورهای غربی ایران را بخشی از مشکلات منطقه می دانستند ولی امروز ایران اسلامی بخشی از راه حل مشکلات منطقه است و اقتدار ایران و نظام افزایش یافته در حالی که در منطقه تفکرات داعشی و اندیشه های منحط و بحران های فراوانی وجود دارد.

 وی در بحث دولت الکترونیک اظهار داشت: باید به جایی برسیم تا مردم از محل کار وخانه برای انجام امور ودریافت مجوزات لازم از بستر الکترونیک بهره مند باشند.

او ادامه داد: سیاست های اقتصاد مقاومتی نسخه حل مشکلات اقتصادی کشور است و براین اساس این سیاست ها در دولت پیگیری می شود.

واعظی با بیان اینکه در شهرستان مرزی تایباد وحدت، صمیمیت وهمدلی وبرادری بین شیعه وسنی موج می زند عنوان کرد: ما دارای دین، قرآن، قبله وپیامبر مشترک هستیم وبزرگترین سرمایه ما برای حل مشکلات ورونق امور وپیشرفت وحدت است باید حواس همه جمع باشد که دشمنان نظام اسلامی به دنبال تفرقه افکنی هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امنیت حاکم بر کشور را نعمت بزرگ الهی برشمردوخاطرنشان کرد: امروز دشمنان اسلام ومسلمانان در اطراف کشور ما در عراق، سوریه، یمن، افغانستان و ترکیه ناامنی وکشتار مسلمانان را راه انداختند واقتصاد وامنیت ومسئله گردشگری آنان را زیر سوال بردند ولی بحمد الله ایران اسلامی از امنیت کامل بهره مند است.

او عنوان کرد: امنیت مرزها بوسیله مردم مرز نشین بوجود می آید و وقتی که مردم مناطق مرزی راضی باشند خود مردم هر کدام سربازی در خدمت تامین امنیت مرز خواهند بود واز کشور دفاع وحمایت می کنند.

وی در خصوص پوشش تلفن همراه در روستاهای شهرستان تایباد گفت:  شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شده وهم اکنون ۵۰ میلیون نفر برای سهام عدالت وارد آن شدند.

وی عنوان کرد: ارتباط ریلی مشهد به تایباد و دوغارون را از ایستگاه سنگ بست پیگیری خواهیم کرد.

دکتر جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم شهرستانهای تایباد، تربت جام وباخرز در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۴۷ تن زعفران تولیدی شهرستانهای تربت جام، تایباد وباخرز به صورت خام از این سه شهرستان خارج می شود ولازم است برای برند سازی وبسته بندی آن اعتبار اختصاص یابد.

وی با اشاره به سیل اخیر تایباد افزود: از محل اعتبارات مهار آبهای روان باید اعتباراتی به شهرستان تایباد اختصاص یابد تا جلوی خروج این روان آبها در فصل بارندگی به افغانستان گرفته شود.

وی گفت: یکی از درخواستهای بحق مردم شهرستان تایباد تبدیل شدن منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به منطقه آزاد تجاری است که با این کار مردم مرزنشین از عواید آن بهره مند خواهند شد.

حسین شرافتی فرماندار شهرستان مرزی تایباد شهرستان مرزی را پایتخت وحدت کشور برشمرد و گفت: درشهرستان مرزی تایباد ۱۹سایت تلفن همراه با بیش از ۷۳ هزار مشترک وجود دارد.

وی عنوان کرد: شهرستان مرزی تایباد ومرز دوغارون کانون صادرات به کشور افغانستان است و روزانه بیش از دو تا سه هزار مسافر در این مرز تردد و بیش از ۵۰ درصد کالای صادراتی خراسان رضوی به افغانستان از مرز دغارون انجام می شود.

شهرستان مرزی تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد مقدس قرار دارد.

برچسب‌ها