در اولین اکران عمومی‌فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» این فیلم عصر روز گذشته در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با حضورسید محمود رضوی تهیه‌کننده، محمدحسین مهدویان کارگردان، احمد مهران‌فر، مهرداد صدیقیان،هادی حجازی‌فر و تنی چند از عوامل این فیلم برگزار شد.

مهدویان: هنوزبرای گرفتن سیمرغ فرصت‌های زیادی دارم

قدس آنلاین -  در ابتدای این نشست خبری محمدحسین مهدویان کارگردان فیلم سینمایی ماجرای نیمروز ضمن اشاره به برهه تاریخی داستان فیلم گفت: به نظرم تاریخ هر مملکتی از اعصار گذشته تا امروز قطعاً بر زندگی امروز افراد تأثیر دارد و هرچه این تاریخ نزدیک تر و معاصرتر می‌شود تأثیراتش در زندگی بیشتر می‌شود. خیلی از موضوعاتی که امروز درباره آن صحبت می‌کنیم ریشه در تاریخ معاصرمان دارد و متأسفانه ما مردمی ‌هستیم که مطالعات تاریخی‌مان کم است.

در این نشست همچنین عوامل فیلم به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ گفتند. کارگردان فیلم درپاسخ به این سؤال که چرا با اینهمه ویژگی‌های خاص فیلم، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به این فیلم تعلق نگرفت، گفت:من فیلم را برای مخاطب ساخته‌ام و خوشحالم که او هم توانسته با فیلم ارتباط برقرار کند. گرفتن سیمرغ هیچگاه دغدغه من نبوده است و نگرفتنش هم باعث نمی‌شود که انگیزه‌ام را برای ادامه کار از دست بدهم چون مردم فیلمم را پسندیده‌اند و همین برایم کافی است و به نظرم هنوزبرای گرفتن سیمرغ فرصت‌های زیادی دارم و قرار نیست «ماجرای نیمروز» فیلم آخرم باشد. به قولی همیشه در بر روی یک پاشنه نمی‌چرخد و یک روزی هم نوبت به من هم می‌رسد.

این فیلم، سیاسی ست

مهدویان در پاسخ به این سؤال که آیا فیلم خود را یک فیلم سیاسی می‌داند یا خیر، گفت: بله فیلم در زمینه سیاسی رخ می‌دهد اما توجه کنید تماشاگری که فیلم را می‌بیند، با فیلم جلو می‌آید و احساس می‌کند که در چه وضعیتی این اتفاقات افتاده است.

مهدویان در خصوص انتخاب بازیگرانی چون‌هادی حجازی فر، جواد عزتی و احمد مهران‌فر افزود: هر سه این بازیگران، از با سابقه‌های تئاتر هستند و متأسفانه این در کشور ما باب شده است که اگر بازیگری در یک ژانری جا افتاد دیگر نه کارگردانی جرأت استفاده از آن بازیگر را در ژانر دیگری دارد و نه مخاطب توان قبول آن بازیگر را در قالب نقش متفاوت دیگری دارد.

وی در ادامه افزود: ولی احمد مهران‌فر و جواد عزتی نشان دادند که تنها فقط برای نقش‌های طنز ساخته نشده‌اند و توانایی حضور در نقش‌های دیگر را دارند و در  خصوص‌ هادی حجازی فر هم باید بگویم که حضور او در فیلم قبلی ام «ایستاده در غبار» مرا برای انتخاب مجدد او برای این فیلم و همکاری دوباره با او تشویق کرد.

در ادامه احمد مهران‌فر در خصوص نقش رحیم و ویژگی آن گفت: من حتی اگر نقش یک جوان شهرستانی را بازی کرده‌ام، سعی کرده‌ام برای بهتر پیدا کردن کاراکتر به میان مردم بروم و از نزدیک شاهد زندگی عادی او باشم. دراین فیلم هم رحیم یک انقلابی خالص است و من هم سعی کردم نقش رحیم را آن طور که مطمئناً در همان زمان بوده است، بازی کنم و برای هر چه  بهتر از آب در آوردن نقش همه سعی خود را کردم که به نقش نزدیک شوم.

مهران‌فر افزود: رحیم شخصیتی است که از صافی رد شده است. چه بسا اگر می‌خواستیم موارد دیگری را از زندگی این آدم را نشان بدهیم دچار شعارزدگی می‌شدیم و از واقعیت شخصیت این فرد دور می‌شدیم.

گفتنی ست مشهد نخستین شهری است که اکران نوروزی و عمومی فیلم «ماجرای نیمروز» از دیروز در آن آغاز شده است و اکران فیلم در روزهای بعد در شهرهای دیگر و تهران آغاز می‌شود. این فیلم یکی از فیلم‌های اکران نوروزی است که باتوجه به استقبال مردم از اکران آن در جشنواره فیلم فجر و دریافت جایزه بهترین فیلم از جشنواره و نیز نقدها و نظرهای مثبت منتقدان مطبوعاتی، بخت زیادی برای دستیابی به فروش بالا در اکران نوروزی دارد.

برچسب‌ها