۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳
کد خبر: 512810

در فاصله زمانی شش سال جنگ خونین میان گروههای درگیر در سوریه بیش از 321 هزار و 345 نفر جان خود را از دست داده اند که دستکم 96 هزار نفر از کشته شدگان غیرنظامی و از این تعداد نیز حدود 17 هزار و 400 نفر کودک و بیش از 11 هزار زن هستند.

در بحران سوریه چند نفر کشته شده‌اند؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از العالم، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که شش سال درگیری و جنگ خونبار در این کشور، بیش از 320 هزار نفر کشته برجا گذاشته که حدود 96 هزار نفر از آنها غیرنظامی بوده‌اند.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی به نقل از دیده بان حقوق بشر سوریه (مخالف دولت)، در فاصله زمانی شش سال جنگ خونین میان گروههای درگیر در سوریه بیش از 321 هزار و 345 نفر جان خود را از دست داده اند که دستکم 96 هزار نفر از کشته شدگان غیرنظامی و از این تعداد نیز حدود 17 هزار و 400 نفر کودک و بیش از 11 هزار زن هستند.

این مرکز افزود: آتش بس میان گروههای اصلی درگیر در جنگ سوریه طی یک ماه و نیم گذشته به رغم نقض آن، در روند کاهش آمار کشته شدگان تاثیر قابل ملاحظه ای داشته است.

در آخرین گزارش مرکز حقوق بشر سوریه در 13 دسامبر گذشته، تعداد کشته شدگان 312 هزار نفر اعلام شد که بیش از 90 هزار نفر را غیرنظامیان تشکیل می دادند.

از زمان اجرای آتش بس در 30 دسامبر میان مسکو مهمترین همپیمان دمشق و آنکارا حامی گروههای مخالف حکومت سوریه، میانگین کشته شدگان روند کاهشی طی کرده است.

بنا به اعلام این مرکز، از زمان اعلام آتش بس در سوریه به علت چندین مورد نقض آتش بس، قتل و کشتار متوقف نشده اما شدت آن کاهش یافته است.

در این گزارش آمار کشته شدگان نیروهای دولتی و گروههای وابسته به آن 114 هزار و 474 نفر اعلام شده که از این میان بیش از 60 هزار و 901 نفر نظامی سوری و 1421 نفر از نیروهای مقاومت حزب الله لبنان هستند.

در مقابل نیز حدود 55 هزار نفر از جنگجویان گروههای مخالف، تندرو و نیروهای دموکراتیک سوریه که یگان های کرد مهمترین آن را تشکیل می دهند، جان باخته اند.

همچنین، حدود 56 هزار عنصر وابسته به گروهک های تروریستی "فتح الشام"، داعش و جنگجویان خارجی از دیگر گروهها کشاه شدند.

بنا به گزارش پیشین این مرکز، حدود چهار هزار نفر ناشناس نیز از جمله کشته شدگان هستند که بیشترشان غیرنظامی و حدود 300 نفر جنگجو هستند.

جنگ خونین سوریه که از مارس 2011 تاکنون آغاز شده اضافه بر برجا گذاشتن تلفات جانی و مالی فراوان، خسارات سنگینی را بر زیرساخت ها وارد کرده و آوارگی و مهاجرت دستکم نیمی از ساکنان سوریه را در داخل و خارج آن در پی داشته است.
 

برچسب‌ها