معاون اول رئیس جمهوری تحریم های آمریکا علیه ایران را موجب بی اعتباری خودشان در فضای بین المللی دانست و گفت: اقتصاد ایران می تواند در برابر مسایل بزرگتر هم تاب داشته باشد و مقاومت کند.

اقتصاد ایران در برابر تحریم های آمریکا مقاوم است/عکس العمل مناسب نشان می دهیم

به گزارش«قدس آنلاین»اسحاق جهانگیری در حاشیه مراسم جشن جهانی نوروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد تحریم های جدید و واکنش دولت به این تحریم ها و اینکه چرا آمریکایی ها به رفتار خود اصرار دارند گفت: اینکه آمریکایی ها بر رفتار خودشان اصرار دارند از طبیعت و ویژگی های خود آمریکایی هاست و باید پاسخگوی این مسائل باشند. 
وی اضافه کرد: حتما در دولت این موضوع رابررسی می کنیم و وزارت امور خارجه هم این موضوع را بررسی می کند؛ چنانچه نقض برجام باشد عکس العمل مناسب نشان خواهیم داد. اگر نقض برجام هم نباشد، آمریکایی ها باید بدانند با این روش ها هیچ فشاری به ما وارد نمی شود و فقط اعتبار آن ها در فضای بین المللی از بین می رود.
معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: اقتصاد ایران با سیاست هایی که پیش گرفته شده روز به روز به سمت مقاوم شدن پیش می رود و می تواند در مقابل مسائل بزرگتر از این هم تاب داشته باشد و مقاومت کند.
جهانگیری ادامه داد: ملت ایران با انسجام و وحدتشان از سیاست هایی که دولت پیش خواهد گرفت، حمایت خواهند کرد تا از همه این مسائل و مشکلات عبور کنیم.

**لازمه اشتغال، سرمایه گذاری و تولید مناسب است
وی در پاسخ به سوال دیگری درمورد اینکه دولت در زمینه اشتغال و تولید چه گام های جدیدی برخواهد داشت؟ گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی یکی از سیاست های اساسی است که برای پیشرفت مسائل اقتصادی کشور در پیش گرفته ایم.
فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: در سال گذشته با برنامه ریزی هایی که کردیم، توفیقات خوبی در زمینه مهار تورم و ایجاد شغل داشتیم.
جهانگیری یادآور شد: در سال جاری رهبر معظم انقلاب به اشتغال تمرکز ویژه ای دادند. واقعیتی که وجود دارد و ملت ایران از آن مطلعند این است که ما با بیکاری بسیار جدی در کشو روبرو هستیم؛ خصوصا بیکاری نسل جوان و تحصیلکرده. بنابر این نیازمند کارهایی هستیم که بتوانیم شغل برای این قشر تحصیلکرده ایجاد کنیم و لازمه این کار، سرمایه گذاری و تولید مناسب است.

برچسب‌ها