بیرجند-مدیر پایگاه بافت تاریخی شهر بشرویه از برگزاری نمایشگاه نقاشی و خط در ایام نوروز در منزل ملامحمدتقی بشرویه خبر داد.

نمایشگاه نقاشی و خوشنویسی در بشرویه برپا شد

به گزارش قدس انلاین، کاظم شبنم زاده گفت: بنای تاریخی ملامحمدتقی مشهور به منزل بمانه در مرکز محله میانده قرار دارد که شواهد کالبدی بنا از ساخت آن در دوران بعد از صفویه حکایت می‌کند.

 وی ادامه داد: این بنای تاریخی با محوریت ایوان جنوبی با پوشش تاق و تویزه ای و شبیه ایوان‌های سایر جبهه‌ها از اصالت معماری شهرستان بشرویه حکایت می‌کند.

سرپرست پایگاه بافت تاریخی شهر بشرویه از برگزاری نمایشگاه نقاشی، ‌خط در ایام نوروز در منزل ملامحمدتقی خبر داد و گفت: برگزاری این‌چنین رویدادهایی جدای از اینکه سبب جذب گردشگران محلی و مسافران نوروزی شده، در تقارن با کالبد بنا هویتی جاودانه از سنت‌ها و فرهنگ اصیل هنر اسلامی را نشان می‌دهد.

شبنم زاده عنوان کرد: این ترکیب، هر بیننده‌ای را وادار می‌کند که در ذهن خود پیوستگی متعالی مابین یک بنای تاریخی باهنر اسلامی را تصور نماید که برآیند آن احساس آرامشی عمیق و بی‌مثال است.

وی همچنین افزود: بازدید از یادمان‌های باشکوه معماری بشرویه و نهادینه کردن اهمیت آن در اذهان مردم تنها با فرهنگ‌سازی و جلب و جذب مردم به داخل بافت تاریخی میسراست که خوشبختانه نشانه‌های روشنی از وجوب حفظ این میراث گران‌بها در میان مردم به‌وضوح دیده می‌شود.

برچسب‌ها