مشهد- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از خدمت‌رسانی به ۳۹۴ حادثه‌دیده در روز طبیعت خبر داد و گفت: ۸ نفر در این روز در کوهستان های استان مفقود شدند که جستجوها برای یافتن این افراد همچنان ادامه دارد.

مفقود شدن ۸ نفر در ۱۳ فروردین ماه در کوهستان های خراسان رضوی/ جستجوها همچنان ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، سیدمجتبی احمدی با اشاره به اعلام گزارش دو حادثه مفقودی در کوهستان در شامگاه یکشنبه به سامانه تلفنی ۱۱۲ جمعیت هلال احمر اظهار کرد: پس از اعلام گزارش‌های این حوادث نیروهای امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر استان عملیات جست‌وجوی ۸ مفقود شده در کوهستان‌های خراسان رضوی که ۶ مفقودی در شیرباد مشهد و ۲ مفقودی در صالح‌آباد سرخس بودند را آغاز کردند و این عملیات همچنان و تا زمان پیداشدن مفقودشدگان ادامه دارد.

وی افزود: در روز گذشته که مصادف با روز طبیعت بود خدمات‌رسانی‌هایی از سوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در حوزه معاونت‌های امداد و نجات، جوانان و داوطلبان این مجموعه صورت پذیرفت.

وی افزود: در حوزه معاونت امداد و نجات شاهد وقوع ۸ حادثه درسطح استان بودیم و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در قالب ۴ مأموریت جاده‌ای، یک مأموریت کوهستان و ۳ مأموریت حضوری با مراجعه مردم به پایگاه‌ها توسط نیروهای امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر خراسان رضوی انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به مکان این مأموریت‌ها، خاطرنشان کرد: ۳ مأموریت در مشهد، ۲ مأموریت در تربت‌جام، یک مأموریت در جوین، یک مورد در تایباد و یک مأموریت در قوچان انجام شده است.

احمدی تصریح کرد: در این مأموریت‌های امدادی اقدامات درمانی لازم بر روی ۳۹۴ حادثه‌دیده و مصدوم این حوادث صورت دادند که از این تعداد ۳۹۳ مصدوم به صورت سرپایی مداوا شدند و یک مصدوم دیگر که پسربچه‌ای ۵ ساله بود به بیمارستان سجادیه تربت‌جام منتقل شد.

احمدی با اشاره فعالیت‌های معاونت جوانان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در روز طبیعت، گفت: در این روز به ۲۳ هزار و ۶۶۰ نفر توسط ۱۲۶ نفر از اعضای داوطلب جوانان در قالب ۶۳ تیم دو نفره سحاب در ۱۳ شهرستان استان خدمت‌رسانی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی بیان کرد: در همین حوزه نیز ۳۷ هزار و ۲۲۹ قلم از اقلام توزیعی شامل ۷ هزار و ۳۶۲ قلم نقشه راهنمای استان و مشهد، ۲۱ هزار و ۴۴۵ قلم بروشور آموزشی و ۸ هزار و ۴۲۲ قلم سایر محصولات فرهنگی بوده است.

احمدی با بیان اینکه در روز طبیعت و در حوزه معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز حضور پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران داوطلب را در پایگاه‌های امداد و نجات سطح استان را جهت ارائه خدمات تخصصی داشتیم، تصریح کرد: در این روز ۴۹ نفر روز پزشک، ۶۳ نفر روز پیراپزشک و ۵۸ پرستار در ۱۵ پایگاه داوطلب‌یار امداد در سطح استان خدمات‌رسانی کردند.

وی تأکید کرد: مأموریت‌های جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در طرح هلال بهشت ایام نوروز ۹۵ همزمان با سراسر کشور از ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه بیست و چهارم اسفند ماه ۹۵ آغاز شده و تا ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه پانزدهم فروردین ماه ۹۶ ادامه می‌یابد.

برچسب‌ها