ایلام- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: زائران، گردشگران و مسافران نوروزی در ایام نوروز امسال بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بار در اماکن زیارتی و بقاع متبرکه استان ایلام حضور یافتند.

امامزاده علی‌صالح (ع) مقصد بیشترین مسافران نوروزی بود

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن شهیدی روز سه شنبه در گفت و گو با قدس آنلاین با بیان اینکه طرح آرامش بهاری از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه سالجاری در حرم امامزادگان و بقاع متبرکه استان اجرا شده است، اظهار داشت: وجود اماکن متبرکه و طبیعت زیبای ایلام، زمینه را برای حضور زائران، مسافران و گردشگران زیادی فراهم ساخته است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت، امامزاده علی‌صالح (ع) مقصد بیشترین مسافران نوروزی بوده است، افزود: طرح آرامش بهاری برای ششمین سال متوالی در اماکن و بقاع متبرکه استان برگزار شد و خوشبختانه با استقبال عمومی مواجه گردید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام به برگزاری آیین تحویل سال نو، اجرای مسابقات فرهنگی هنری، برپایی خیمه‌های معرفت، پاسخ به مسائل شرعی، اقامه نمازهای جماعت و...، در اماکن متبرکه استان در ایام نوروز، اشاره کرد و بیان داشت: در ایام نوروز و همزمان با سراسر کشور، طرح آرامش بهاری در محل ۲۵ بقعه متبرکه استان برگزار شد.   

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن شهیدی با بیان اینکه در راستای ترویج مسائل دینی، پاسخ به مسائل شرعی، برگزاری نمازجماعت و برپایی خیمه های معرفت، در ایام نوروز امسال ۲۳ مبلغ دینی اعم از بومی و غیر بومی، به بقاع متبرکه استان اعزام شده و در این مدت حضوری فعال داشته اند، یادآور شد: در این مدت حدود ۳۰ هزار زائر و مسافر در اقامتگاه ها و استراحتگاه های اماکن متبرکه استان اسکان یافته اند.

وی با اشاره به اینکه بقاع متبرکه استان همچنان پذیرای زائران، مسافران و گردشگران هستند، خاطرنشان ساخت: زائران، گردشگران و مسافران نوروزی در ایام نوروز امسال بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بار در اماکن زیارتی و بقاع متبرکه استان ایلام حضور یافتند.

 

برچسب‌ها