سمنان- رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان از ایجاد یک هزار و ۴۵۰ نفر اشتغالزایی با پرداخت بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات در استان خبر داد.

محرومیت‌زدایی،  رسالت‌های اصلی سازمان بسیج سازندگی/  ۱۴۵۰ نفر اشتغالزایی در سال ۹۵ ایجاد شد

به گزارش قدس آنلاین، جبار دوست‌محمدیان اظهار داشت: این تسهیلات در قالب طرح‌های پرورش آبزیان، پرورش قارچ، پرورش شترمرغ، پرورش زنبورعسل، گلخانه، دام سبک و سنگین، صنایع دستی و گیاهان دارویی و مواردی از این دست پرداخت شده است.

وی از انجام ۱۰۱ پروژه محرومیت زدایی در سطح استان سمنان خبر داد و افزود: سازمان بسیج سازندگی استان در سال قبل تعداد ۱۰۱ پروژه محرومیت زدایی شامل مجتمع آب‌رسانی برای ۹ روستای خارتوران، پروژه آب‌رسانی روستای رامه بالا و پایین، پروژه آب‌رسانی امامزاده عبداله، اخداث و تعمیر مساحد و حسنیه ها در ۸ روستا، ساخت خانه نیازمند در مناطق محروم ۷۵ مورد، ساخت عسالخانه ۳ مورد، ساخت یادمان شهدا ۳ مورد و تکمیل پایگاه مقاومت و کانون فرهنگی ۳ مورد است که همه این پرژه‌ها تکمیل و تحویل شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان رسالت‌های اصلی سازمان بسیج سازندگی محرومیت‌زدایی و توجه به اقتصاد مقاومتی بود که بعد از فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری بر توجه به اقتصاد مقاومتی از سال ۹۱ به بعد، این رسالت سنگین تر شد.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های متعدد این سازمان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: بر این اساس توانستیم با احساس تکلیف بیشتر گام‌های موثری در این راستا برداریم.

دوست‌محمدیان با اشاره به اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در این سازمان افزود: طرح‌های اشتغال زایی بسیج سازندگی استان سمنان همگی در راستای اقتصاد مقاومتی، راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی و اشتغال بود.

وی اضافه کرد: اکنون این طرح‌ها در عرصه کشاورزی، پرورش دام و طیور، صنایع دستی و سایر عرصه‌های مرتبط فعال هستند.

برچسب‌ها