سرلشکر ‌رحیم‌صفوی در آیین گرامیداشت روز ملی فناوری هسته‌ای: آمریکا بعد از افغانستان و عراق می‌‏خواست به ایران حمله کند

سرلشکر ‌رحیم‌صفوی: تا دو ماه دیگر موصل آزاد خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: از جنگ تروریست‌‏ها با سوریه حدود ۶ سال می‌‏گذرد و این حمله نظامی رئیس جمهور جدید آمریکا به سوریه، یک اشتباه استراتژیک برای دولت جدید اروپا بود.

سردار سید یحیی رحیم ‏صفوی در آیین گرامیداشت روز ملی فناوری هسته‌ای در نطنز پایتخت هسته‌ای ایران، شهدا را مظهر ایستادگی و ایثار و الگویی برای جوانان دیگر کشورها دانست و اظهار داشت: یادواره شهدا و مراسم هسته ای موجب انتقال مفاهیم و ارزش‌‏های اسلام و انقلاب و جنگ هشت ساله و روحیه ایستادگی و ایثار شده است و باید به نسل جوان انتقال یابد.

وی افزود: آمریکا بعد از افغانستان و عراق می‌‏خواست به ایران حمله کند اما تدبیر و بصیرت و فهم رهبری و ایستادگی و غیرت جوانان مانع از این جسارت دشمن شد.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه 194 کشور در دنیا و57 کشور اسلامی هستند اما هیچ ‏کدام رهبری حکیم‌، فهیم،  بصیر و شجاع و با تقوی ندارد، خاط نشان کرد: در حالی ‏که اوضاع منطقه نا امن است رهبر معظم انقلاب با درایت و بصیرت رهبری می‏‌کنند و این را دنیا فهمیده و رهبر ایران و ملت مقاوم الگوی جهانیان شده است.

وی گفت: از جنگ تروریست‏‌ها با سوریه حدود 6 سال می‌‏گذرد و این حمله نظامی رئیس جمهور جدید آمریکا به سوریه، یک اشتباه استراتژیک برای دولت جدید اروپا بود.

سردار صفوی افزود: در کشوری که 500 هزار شهید، جانباز و آزاده داریم و جوانان ما جنگ و طاغوت و ظلم را ندیده‌‏اند، باید با زنده نگه داشتن یاد شهدا و مبارزات آنان، مفاهیم انقلاب اسلامی را به نسل جدید انتقال دهیم و بدانیم شهدا زنده و تاثیر گذارند و دعای شهدا گره گشایی می‏‌کند.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی به رشادت شهیدان و قدرت نفوذ فرهنگی و سیاسی ایران در منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: تصویر ملت ایران در افکار جهان اینگونه شکل گرفته است که ملتی دانا با شهدای هسته‌‏ای، جوانانی شجاع با ظرفیت بالا هستیم و زنان ایرانی الگوی زنان کشورهای اسلامی برای دفاع از اسلام شده‌‏اند.

سردار صفوی گفت: جوانان باید کسی را انتخاب کنند که بتواند بر مشکلات اقتصادی کشور فائق آید و در این اوضاع نابسامان و نا امن منطقه، کشورمان را به ساحل امن برساند.

وی افزود: امیدواریم کسی را در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی انتخاب کنیم که فرمانبر ولی فقیه و مطابق شاخصه‌‏های رهبری باشد.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه اولین مشکل ما در لایه‏‌های زیرین مدیریتی کشور و نبود برنامه جامع 20 ساله و دومین مشکل در زمینه‏‌های راهبردی، اقتصادی، سیاسی فرهنگی است، تصریح کرد: ایران کشوری 4 فصل و با منابع عظیم نفت، و گاز، سنگ و دیگر منابع اما با مدیریتی ضعیف است و برنامه‏‌ای بلند مدت برای بهره‌مندی از این منابع نداریم.

وی با اشاره به اینکه خداوند نعمت را بر ملت ایران تکمیل وعناصر جدول مندلیف را به صورت کامل در کشورمان قرار داده است، گفت: با وجود اختلاف 40 درجه‌ای دما از شمال تا جنوب کشور، اگر انرژی‌‏ها رادرست و بهینه مصرف کنیم همه مشکلات حل می‏‌شود.

سردار رحیم صفوی همچنین افزود: به فضل الهی جبهه مقاومت در سوریه و عراق در حال پیشروی و پیروزی است و تا دو ماه دیگر موصل آزاد خواهد شد.

در پایان آیین بزرگداشت روز ملی فناوری هسته‌ای در تالار کرکس استادیوم شهید منوچهری شهرستان نطنز از خانواده‏‌های معظم شهدای دفاع مقدس و خانواده‏ شهید مدافع حرم « احمد جلالی نسب» از استان قم و پسر شهید، خوانساری رئیس سایت هسته‏‌ای شهید احمدی روشن نطنز برای غنی سازی 20 درصدی و همچنین سردار یحیی رحیم‏ صفوی مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با اهدای تصویری از امام زاده آقا علی عباس نطنز تجلیل شد.

اجرای سرود و چند قطعه ترانه حماسی از میلاد هارونی خواننده ارزشی و سخنرانی محمدرضا جلالی نسب فرزند شهید «احمد جلالی نسب» شهید مدافع حرم از استان قم، از برنامه های جنبی این جشن بود.
 

برچسب‌ها