مدیرکل مناسب سازی بنیاد شهید اظهار کرد: اجرای مناسب سازی فضاهای شهری و ساختمان ها برای بی نیازی این افراد از کمک است تا بتوانند مستقل در انجام امور خود در شهر تردد کنند.

روند کُند مناسب سازی شهرها برای معلولان و جانبازان/۱۰ درصد پیشرفت در ۲۵ سال

حیدر بنایی در گفت و گو با «قدس آنلاین» وضعیت مناسب سازی شهرها را کند دانست و گفت: در حالت خوش بینانه از آغاز کار مناسب سازی از سال ۱۳۷۰ در مجموع شاهد مناسب سازی ۱۰ درصد از فضاهای شهری و ساختمان ها بودیم.

وی همچنین در خصوص مناسب سازی نامناسب بیان کرد: در بسیاری از موارد مناسب سازی نامناسب اتفاق افتاده و این خود مشکلات اجرا و پیمانکاری را نشان می دهد و این خود برای جانبازان و معلولین ایجاد خطر می کند.

بنایی ایجاد استقلال برای جانبازان و معلولین و سالمندان را هدف بهسازی خواند و تصریح کرد: اجرای مناسب سازی فضاهای شهری و ساختمان ها برای بی نیازی این افراد از کمک است تا بتوانند مستقل در انجام امور خود در شهر تردد کنند.

مدیرکل مناسب سازی بنیاد شهید که عضو ستاد مناسب سازی کشور زیر نظر وزیر کشور است، یادآور شد: علی رغم داشتن ستاد مناسب سازی کشور به ریاست وزیر کشور هنوز برنامه های عملیاتی و گسترده در شهرها محقق نشده و اتفاق جدی که باید رخ می داد محقق نشده است.

بنایی گفت: در تهران هم اکنون شاهد احداث ساختمان و صدور مجوز بدون رعایت اصول مناسب سازی هستیم و وقتی موضوع را از شهردارن پیگیری می کنیم از مسئولیت این اتفاق ها شانه خالی کرده و صدور مجوزهای مربوط را خارج از دوره خود می دانند و در این رابطه عزم جدی وجود ندارد.

وی به برگزاری یک همایش بین المللی در رابطه با بهسازی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: این موضوع نه تنها مورد استقبال رسانه ها قرار نگرفت بلکه از سوی مسئولین و نمایندگان مجلس هم با اقبال و حضور جدی مواجه نشد و تنها یک نماینده در این همایش حضور یافت.

به گزارش قدس آنلاین، بنایی پیشتر در اظهاراتی بیان کرده بود: در سال ۶۳ ستاد مناسب سازی در شهرداری تهران تشکیل شد؛ اما بعد از عوض شدن شهردار وقت این موضوع برای سالها مسکوت ماند و در زمان تصدی محمود احمدی نژاد در شهرداری تهران یک بار دیگر این ستاد فعال شد و با آن که کماکان نیز در شهرداری فعال است؛ اما جز در ۲ منطقه به شکل محدود، هنوز اتفاقی جدی برای مناسب سازی معابر شهری شکل نگرفته است.

وی تاکید کرد: مناسب سازی قائم به فرد است و در شکل مدیریت کلان هنوز نگاه همه مسوولان به اهمیت مناسب سازی جلب نشده است.

برچسب‌ها