مشهد- طی مراسمی در روز چهارشنبه طلاب برگزیده مکتب نرجس(س) در المیپاد علمی، جشنواره شیخ طوسی و کارگاه های پژوهشی تقدیر شدند.

طلاب برگزیده مکتب نرجس(س) در جشنواره های علمی تقدیر شدند

به گزارش قدس آنلاین، مدیر مکتب نرجس(س) در این مراسم با تبریک میلاد حضرت علی(ع)، هدف برگزاری این مراسم را علاوه بر نشاط، دریافت روحانی و ملکوتی از بزرگان علم و دین برشمرد و گفت: این بهترین فرصت است که از این بزرگان درسهای عملی نیز دریافت کنیم.

منوره شایسته خوی با اشاره به ویژگی شجاعت حضرت علی(ع) افزود: شجاعت حضرت علی(ع) در میدان زندگی به مراتب بیشتر از میدان جنگ بود و شجاعت ایشان در برابر ناملایمات، طعنه ها و زر و زیورهای دنیا و قدرت های پوشالی در تاریخ به وضوح وجود دارد.

وی ادامه داد: اولین فردی که در جامعه کفر اظهار به ایمان کرد حضرت علی(ع) بودند، چرا که اظهار ایمان در میان هم مسلکان هنر نیست، شجاعت در اظهار ایمان زمانی دیده می شود که در خیل عظیم مخالفان صورت می گیرد و این ویژگی حضرت را می توان الگویی برای جوان امروز برشمرد.

مدیرمکتب نرجس(س) خاطر نشان کرد: زمانی می توانید یار امام زمان (ع) باشید که این شجاعت را داشته باشید و طلبه هجره نشین به درد امام عصر نمی خورد.

وی در ادامه ضمن اشاره به زیارت نامه حضرت علی(ع) گفت: عبادت ها اگر فردی باشند و ما نسبت به جامعه و دردهای آن بی تفاوت باشیم هیچ سودی ندارد. زمانی که طلبه صفات عالی را در خود متجلی کند و به رنگ امیرالمؤمنین (ع) دربیاید، امام زمان (ع) هم به او اعتماد می کند وگرنه صرف عبادت فردی و درس خواندن کار راحتی است.

در پایان این مراسم از سعیده تهانی، فهیمه مطهری نسب، زهره بهروز و فاطمه قره باغی به عنوان برترین های المپیاد علمی، فاطمه عروج، زرین زینب و صدیقه بتول طلبه اهل پاکستان) و فاطمه چاونگ وان طلبه اهل تایلند به عنوان برترین های جشنواره شیخ طوسی و طلعت کهوسو، زرین زینب، ام فروه نقوی، ناظره بتول ناصری، فاطمه بوستان علی، زهرا گل تکین و زهرا حسینی سجادی نیز به عنوان برترین های کارگاه های پژوهشی معرفی و تقدیر شدند.

برچسب‌ها