رایزن بازرگانی سفارت ایران در کنیا گفت: راه اندازی مرکز خدمات مهندسی ایران در کنیا اقدام مناسبی برای افزایش تعاملات دو کشور است و استان صنعتی مرکزی در این زمینه ظرفیت های فراوانی دارد.

مرکز خدمات فنی و مهندسی ایران در کشور کنیا راه‌اندازی شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، مرتضی دیلان پیش از ظهر چهارشنبه در همایش معرفی فرصت های اقتصادی کشور کنیا و استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: هدف از بازدید و سفر به استان های جمهوری اسلامی ایران، آشنا شدن از نزدیک با توانمندی ها و ظرفیت های موجود ایران و برخورداری کشور کنیا از این ظرفیت ها برای توسعه و گسترش آن است.

رایزن بازرگانی سفارت ایران در کنیا افزود: ایجاد مرکز تجاری اقتصادی ایرانیان در شرق آفریقا یک ضرورت بود که این مهم را به انجام رساندیم.

وی ادامه داد: استان مرکزی با برخورداری از صنایع مادر، پتروشیمی و نیروگاهی، عایق های رطوبتی و بسیاری دیگر از صنایع کم نظیر موجود در این منطقه اقتصادی صنعتی، می تواند نقش موثری در تولیدات صادراتی کشور و سرمایه گذاری در دیگر کشورها ایفا کند.

رایزن بازرگانی سفارت ایران در کنیا خاطرنشان کرد: این استان در حوزه خدمات مهندسی، برای ارایه خدمات فنی لازم است که در کنیا حضور داشته باشد و شرکت به ثبت برساند و مالکیت صددرصد در آنجا داشته باشد و در این زمینه استقلال پیدا کند.

دیلان تصریح کرد: اقدام مذکور در رابطه با راه اندازی مرکز خدمات مهندسی و فنی استان مرکزی در کشور کنیا، اقدام مهمی است که می تواند روابط هر دو کشور را در رابطه با مبادلات تجاری، سرمایه گذاری و... تسهیل کند.

وی یادآور شد: در کنیای ۴۶میلیونی در طول سال نمایشگاه های متعدد صنعتی، معدنی، گل وگیاه و … برپا می شود که صاحبان صنایع و صنعتگران استان مرکزی به راحتی می توانند در این نمایشگاه ها شرکت کنند و استان مرکزی و کشور کنیا با این مشارکت و تعامل می توانند به بازارهای هدف راه پیدا کنند.

رایزن بازرگانی سفارت ایران در کنیا در پایان افزود: چنانچه استان مرکزی آمادگی برای همکاری داشته باشد امکان برنامه ریری در این ارتباط وجود دارد تا در نهایت این استان و کشور کنیا از داشته ها و پتانسیل های یکدیگر بهره مند شوند.

برچسب‌ها