۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۶
کد خبر: 522362

دبیر کل اتحادیه عرب گفت، بازسازی ویرانیهای سوریه به 900 میلیارد دلار نیاز دارد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب اعلام کرد: بازسازی ویرانی گسترده ای که سوریه با آن روبرو است به نهصد میلیارد دلار نیاز دارد.

وی افزود: یازده میلیون سوری در جهان آواره شدند.

ابوالغیط طی سخنرانی در مراسمی که در دانشگاه اسکندریه به مناسبت هفتاد و دومین سال تاسیس این دانشگاه برگزار شد، تصریح کرد  برخی کشورهای عربی مثل عراق با طوفان تروریسم و جنگهای داخلی ویران شدند و جریانهای افراطی بطور بی سابقه ای در این کشورها حضور دارند. همچنین کشور یمن که در آن تروریسم ظاهر شد با گسترش بیماریهای واگیر مثل وبا و فلج اطفال روبرو است.

وی افزود اتحادیه عرب انعکاسی از کشورهای عربی است  و اگر دولتهای عربی قدرتمند و فعال و تاثیر گذار باشند اتحادیه عرب نیز در همان سطح قرار خواهد داشت. ابوالغیط افزود وقتی جنگهای داخلی بین کشورهای عربی آغاز می شود تولید، کشاورزی و آموزش را در هم می کوبد.

به گفته وی، سه میلیون کودک سوری به مدرسه نمی روند و این نشانه خطرناکی است که سبب می شود این کودکان به محض رسیدن به سن پانزده سالگی  به گروههای افراطی و تروریستی ملحق شوند زیرا زمینه فرهنگی ندارند که آنها را از این گروهها  دور سازد.
 

برچسب‌ها