بجنورد- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی با اشاره به بارش های شدید که از روز چهارشنبه در استان آغاز شده و تا پنجشنبه ادامه دارد گفت: در پی این بارندگی ها احتمال طغیان رودخانه ها در استان وجود دارد و مسافران از توقف در حاشیه رودخانه شدیدا اجتناب کنند.

احتمال طغیان رودخانه های خراسان شمالی/مسافران در حاشیه رودخانه توقف نکنند

به گزارش قدس آنلاین، حسین عظیمی اظهار داشت: طبق اطلاعیه هواشناسی و اخطاریه این سازمان با توجه به بارندگی‌های چهارشنبه و پنجشنبه آب‌گرفتگی و جاری شدن سیلاب دور از انتظار نیست.

وی تصریح کرد: معمولاً در فصل بهار حاشیه رودخانه‌های این استان محل اتراق مردم و مسافران قرار می‌گیرد که با توجه به هشدارهای داده‌ شده در امروز و فردا احتمال وقوع سیلاب دور از ذهن نیست.

عظیمی اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های اجرایی و امدادی خراسان شمالی آمادگی لازم را دارند که چنانچه اتفاق و حادثه‌ای رخ دهد با آن مقابله کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی به گردشگران توصیه کرد برای فرار از باران به‌ هیچ‌ وجه زیر پل و یا مسیر رودخانه و مسیل‌ها قرار نگیرند زیرا احتمال بروز سیلاب وجود دارد.

لغزندگی تمام محورهای استان

رئیس پلیس‌راه خراسان شمالی گفت: به سبب بارندگی بامداد چهارشنبه در محورهای استان خراسان شمالی هم‌اکنون تمامی محورهای این استان لغزنده است.

سرهنگ علیرضا حسین زاده اظهار داشت: هم‌اکنون محور بجنورد- آشخانه، چمن بید- جنگل گلستان، بجنورد- رازوجرگلان و بجنورد- اسفراین به دلیل بارش باران لغزنده و خطرآفرین است.

وی تصریح کرد: گردنه امین‌الله و اسدلی در محورهای بجنورد به آشخانه و بجنورد به اسفراین نیز در حال حاضر به دلیل بارش باران و مه گرفتگی لغزنده است و به رانندگان توصیه می‌شود هنگام تردد از این محورها نکات ایمنی را رعایت کنند.

رئیس پلیس‌راه خراسان شمالی گفت: به دلیل شدت بارش باران در محورهای بجنورد- آشخانه، بجنورد- اسفراین، بجنورد- رازوجرگلان به رانندگانی که قصد عبور از این محورها را دارند توصیه می‌شود حتماً نکات ایمنی را رعایت کرده و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

حسین زاده تصریح کرد: رانندگانی که قصد عبور از محورهای چمن بید به جنگل گلستان، بجنورد به اسفراین را دارند حتماً باید بااحتیاط بیشتری تردد کنند.

برچسب‌ها