​ایلام – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: در روز ایمنی حمل و نقل به موتورسواران قانونمند ایلامی، کلاه ایمنی به صورت رایگان اهدا می شود.

کلاه ایمنی به موتورسواران قانونمند ایلام اهدا می شود

نوراله دلخواه روز چهارشنبه در گفتگو با قدس آنلاین با تبریک عید بزرگ مبعث و روز ایمنی حمل و نقل با بیان اینکه برنامه های مختلفی در این روز برگزار می شود، اظهارداشت: با هماهنگی راهنمایی و رانندگی یک هزار کلاه ایمنی در سراسر استان به صورت رایگان به موتورسواران قانونمند اهدا خواهد شد که در همین راستا به صورت نمادین به ۵۰ موتورسوار ایلامی کلاه ایمنی رایگان اهدا می شود.   

وی با اشاره به اینکه نصب بنرهای تبلیغاتی در معابر عمومی، پخش تیزرهای تبلیغاتی، برگزاری روز بدون حادثه و ... عمده برنامه های این دستگاه اجرایی در روز ایمنی حمل و نقل است، افزود: برگزاری کمپین یک روز بدون حادثه در فضای مجازی، اجرای برنامه ارتقا سطح ایمنی جاده ها در مناطق روستایی، برگزاری کلاس آموزشی برای رانندگان ادوات کشاورزی، آموزش عابرین پیاده و توزیع جلیقه های شبرنگ به روستائیان و ... از دیگر برنامه های گرامیداشت روز ایمنی حمل و نقل است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام به توزیع یک هزار کلاه ایمنی رایگان به موتورسواران قانونمند در سراسر استان اشاره و تصریح کرد: برای افزایش ایمنی در سطح جاده های استان، شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز مسیرهای مواصلاتی در دستور کار قرار گرفته است.

نوراله دلخواه نصب دوربین های سرعت سنج را در راستای جلوگیری از تخلفات حادثه ساز عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر ۴ دوربین سرعت سنج در جاده های استان ایلام نصب شده و تا پایان سال جاری ۱۴ دوربین دیگر نیز در نقاط مختلف مسیرهای مواصلاتی استان نصب و راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که برای ارتقای سطح کیفی حمل و نقل عمومی، دوره آموزشی ویژه رانندگان این بخش برگزار شده است، بیان داشت: در راستای پیشگیری و جلوگیری از حوادث، با همکاری پلیس راه، گشت مشترک برگزار خواهد شد و با رانندگانی که تخلفات حادثه ساز داشته باشند و یا رانندگان کامیون ها و ماشین آلاتی که اضافه تناژ داشته باشند، به شدت برخورد می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام نقش رسانه ها، فضای مجازی و ... در فرهنگ سازی را حائز اهمیت دانست و یادآور شد: همکاری آحاد جامعه و رعایت قوانین و مقررات از سوی مردم، می تواند این نهاد را در ارائه خدمات یاری کنند.

برچسب‌ها