بردسکن- در مراسمی با حضور نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و تعدادی از روسای دستگاههای اجرایی این شهرستان به مناسبت روز جهانی کار و کارگر از ۳۵ نفر از کارگران نمونه در بخش های خدمات ، صنعت و معدن شهرستان بردسکن تجلیل به عمل آمد.

کارگران ستون فقرات اقتصاد کشور هستند

به گزارش قدس آنلاین دکتر بهروز بنیادی کارگران را ستوان فقرات  پیشرفت  اقتصاد کشور دانست  و گفت: جامعه ایرانی در طی قرن ها همواره قدردان تلاش و همت کارگران به عنوان اساسی ترین رکن اقتصاد و توسعه جامعه بوده است.

وی افزود: کار و کارگر نماد سلامت و صلابت و یادآور یکی از ارزش های والای انسانی است و بدین جهت است که پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) بر دستان آنان بوسه می زند.

نماینده  مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی  عنوان کرد: علی رغم همه سختی ها  و شرایط اقتصادی  و معیشتی  کارگران  چرخه تولید و  اقتصاد کشور را  همچنان  فعال  نگه  داشته اند. 

وی  افزود: بی شک بنای اقتصاد جوامع بر نیروی انسانی استوار است و کارگران پر تلاش به عنوان بخش مهمی از آن در ایجاد امنیت، عدالت اجتماعی و رفاه عمومی حضوری اثرگذار دارند.

دکتر بنیادی  گفت:  خوشبختانه دولت تدبیر و امید  در حوزه کار و کارگری  توجه ویژه ای  دارد  و توانست  با اقدامات انجام شده  برخی از کارخانجاتی که تعطیل شده بود را وارد چرخه تولید  کند و زمینه اشتغال کارگران بیکار مجدد فراهم شد. 

وی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی  تولید و اشتغال  گفت:  ثروت ملی باید به سمت و سوی اشتغال سوق داده شود  که متاسفانه در ادوار گذشته  منابع کشور  در مسیر واقعی خودش هزینه نشد.

  بنیادی  گفت:  کارگران هر یک در حوزه کاری خود شور و  نشاط و امید را به ارمغان می آورند و نیروی محرکه اقتصاد را جان می بخشند.

وی گفت: بر مسئولین فرض است که رفاه و تامین معیشت صحیح و منطقی کارگران را مد نظر داشته باشند و بر احقاق حقوق کارگران به عنوان رکن مهم اجتماعی و سیاسی صحه بگذارند.

وی عنوان کرد: دستمزد مناسب، بیمه، بازنشستگی و امنیت شغلی نیروی کار مفاهیمی است که باید از دغدغه روزانه کارگران خارج و به برنامه های محکم مدیران تبدیل شود در غیر این صورت چالش در این موارد بدون تردید آسیب های اجتماعی، کاهش روحیه نشاط و اختلال در سالم سازی فضا و روابط کار را به دنبال خواهد داشت.

برچسب‌ها