بردسکن- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی از تشکیل ستاد اشتغال و خودکفایی در شهرستان های استان خبرداد.

تشکیل ستاد اشتغال و خودکفایی در شهرستان های استان

محسن مسعودیان راد در سفر به بردسکن در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال یکی از محورهای مهم این نهاد بحث  تولید و اشتغال است.

وی عنوان کرد: تمامی حوزه های کمیته امداد بسیج شده اند تا  فرمایشات مقام معظم رهبری محقق شود.

وی همچنین از نامگذاری یک روز در هفته به نام اشتغال در کمیته امداد خبرداد و گفت: امید است بتوانیم با یک حرکت جهادی جهشی در رونق تولید و اشتغال خانواده های تحت حمایت  داشته باشیم.

مسعودیان راد با اشاره به موقعیت شهرستان بردسکن به لحاظ خشکسالی و وجود گسل معروف درونه و  قرار گرفتن آن روی خط زلزله گفت: به منظور پیشگیری از حوادث غیر مترقبه برآن شدیم راهکارهای لازم را دراین حوزه اتخاذ کنیم.

وی توجه به ساخت و سازهای منازل مسکونی مقاوم  و سلامت خانواده ها را  یکی از کارهای اولویت دار کمیته امداد برشمرد و گفت:  با اقدمات انجام شده به دنبال این هستیم که خانواده ها را در مواقع بحران ها توانمند و کارآمد تر کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره )خراسان رضوی گفت : سال گذشته، ۸۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی در قالب ۶ هزار و ۵۰۰ طرح پرداخت شد که هر طرح تعداد بسیاری از مددجویان این سازمان را مشغول به کار کرد.

مسعودیان راد اظهار داشت: اشتغال و خودکفایی خانواده‌ها یکی از رویکردهای کمیته امداد در بحث توانمندسازی افراد نیازمند است.

وی افزود: سال گذشته، ۱۶ هزار خانوار به مرحله استقلال رسیدند و در قالب طرح خروج از حمایت که بخش عمده آن  مربوط به اشتغال و خودکفایی بود، به توانمندی رسیدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی با اشاره به شعار امسال مبنی بر اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، یادآور شد: همه حوزه‌ها در راستای رونق در بخش های تولید و اشتغال  با دیدگاه اقتصادمقاومتی که اتکا به منابع داخلی و درون‌زا بودن طرح‌های این اداره کل بوده، بسیج شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی  به برنامه های این نهاد برای ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: کمیته امدادبا همراهی، همدلی و همبستگی خیران  سفره های افطاری را به وسعت استان پهن خواهد کرد و تمامی خانواده های تحت حمایت حداقل از یک وعده غذای گرم استفاده خواهند کرد. وی توزیع سبد کالای غذایی ویژه خانواده ها  و اجرای طرح اکرام ایتام را از دیگر برنامه های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان بیان کرد.

وی از خیران خواست در آستانه ماه مبارک رمضان  کمیته امداد را  در خدمت کردن به محرومان و نیازمندان  یاری کنند.

برچسب‌ها