مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه باید به ازای هر ۷۵۰ دانش‌آموز، یک مربی بهداشت داشته باشیم، کمبود حدود ۵۰۰۰ مربی بهداشت وجود دارد.

کمبود ۵۰۰۰ مربی بهداشت در مدارس کشور

به گزارش «قدس آنلاین»  حسن ضیاءالدینی مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: تاکنون ۱۲۰۰ سفیر سلامت در کل کشور تربیت کرده‌ایم که روش پیشرفته آموزش سلامت در دنیاست و طی آن از طریق همسالان، آموزش‌های سلامت صورت می‌گیرد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی ما در آینده نیز بحث سفیران سلامت دانش‌آموزی است و قصد داریم آن را گسترش دهیم؛ امروزه ثابت شده است که آموزش همسالان به یکدیگر بسیار موثر و مهم است.

ضیاءالدینی ردیف بودجه امسال حوزه سلامت آموزش و پرورش را مناسب ارزیابی کرد و بیان داشت: بسیاری از پروژه‌های ما با همکاری وزارت بهداشت و درمان صورت می‌گیرد؛ سال گذشته نیز در فلورایدتراپی بودجه خوبی برای آموزش به دانش‌آموزان اختصاص یافت و امسال هم ابعاد برنامه‌ها گسترده‌تر خواهد شد.

مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش، آمار مربیان بهداشت شاغل در آموزش و پرورش را حدود ۶۰۰۰ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: با احتساب اینکه باید به ازای هر ۷۵۰ دانش‌آموز، یک مربی بهداشت داشته باشیم، کمبود حدود ۵۰۰۰ مربی بهداشت وجود دارد که امیدواریم بودجه لازم برای به کارگیری این تعداد مربی بهداشت به آموزش و پرورش تعلق بگیرد.

ضیاءالدینی تصریح کرد: با توجه به کمبود امکانات و نیروی انسانی تمرکز ما برای به کارگیری مربیان بهداشت در مدارس ابتدایی است اما لازم است در تمام مقاطع تحصیلی مربیان بهداشت حضور داشته باشند، البته در حال حاضر در مقطع ابتدایی هم کمبود داریم.

وی افزود: مقطع ابتدایی را اولویت اول برای به کارگیری مربیان بهداشت قرار دادیم زیرا نیاز دانش‌آموزان در این مقطع به راهنمایی‌های بهداشتی و تهیه شناسنامه سلامت بیشتر است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها