ساری- مدیر دفتر مطالعات آب منطقه ای مازندران از کاهش ۲۱ درصدی بارش باران در هفت ماهه اول سال آبی در استان خبر داد.

 بارش باران در مازندران ۲۱ درصدی کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای مازندران، قربانعلی خدابخشی اظهار کرد: در هفت ماهه اول سال آبی یعنی از مهر سال گذشته لغایت فروردین ماه سالجاری، مقدار بارش در مازندران حدود ۴۰۰ میلی متر بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۱ درصد کاهش داشته است. 

وی با بیان اینکه  مقدار بارش در مقایسه با شاخص دوره دراز مدت نیز حدود ۹ درصد کاهش را نشان می دهد، افزود: عمده دلیل کاهش ها مربوط به مناطق شرقی و مرکز مازندران بوده که در برخی از مناطق این رقم بالغ بر ۴۰ درصد می باشد.

مدیر دفتر مطالعات آب منطقه ای مازندران حجم آبدهی ۷ رودخانه مهم استان از جمله چشمه کیله، هراز، بابلرود و تجن را در هفت ماهه اول سال آبی ۱۱۸۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد و در مقایسه با دوره شاخص درازمدت ۳۴ درصد کاهش داشته است.

خدابخشی یادآور شد: وضعیت تغییرات حجم آبخوان آب زیرزمینی استان در مقایسه با ماه قبل حدود ۶ میلیون مترمکعب کاهش و در مقایسه با ماه مشابه گذشته ۳۸ میلیون مترمکعب کاهش و در مقایسه با ماه مشابه دراز مدت ۲۱ میلیون متر مکعب کاهش را نشان می دهد.

برچسب‌ها