بجنورد- رئیس حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: طلاب باید با زلزله زدگان استان همدردی داشته باشند و با وقتشان جهاد کنند.

طلاب خراسان شمالی باید  زلزله زدگان را یاری کنند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سالاری مکی در جمع سرگروههای اردوی جهادی مدارس علمیه استان اظهار کرد: زلزله چند شب گذشته ۳۵ روستای استان را درگیر کرد که موجب می شود حادثه دیدگان مدت زمان طولانی درگیرساخت و سازشوند که طلاب باید دراین زمینه مردم را یاری کنند.

وی با اشاره به اینکه بازدیدی از مناطق زلزله زده داشتیم، افزود:طلاب می توانند در قالب اردوهای جهادی کار جهادی برای زلزله زدگان داشته باشند.

حجت الاسلام سالاری در ادامه با اشاره به فعالیت گروه جهادی کریم اهل بیت (ع) در حوزه علمیه استان خاطرنشان کرد: تاکنون ۳ اردوی جهادی در بام و صفی آباد در منطقه جیرستان، کار جهادی توسط مدرسه خواهران در بجنورد و ۴۰ نفر از طلاب و اساتید در اربعین کار جهادی انجام داده اند.

وی تصریح کرد: اگر درفعالیت های فرهنگی تدبیر مرحوم امام و پیشبرد اهداف انقلاب را مدنظر قرار دهیم هرکس کاری ازدستش برآید انجام می دهد.

وی با اشاره به روایتی ازامام علی (ع) یادآورشد: هرکس جهاد را ازباب بی اعتنایی ترک کند خداوند برآن جامه ذلت بپوشاند و غرق بلا نماید و به ذلت، خواری و پستی گرفتارآید.

مسئول اداره خدمات تبلیغی حوزه علمیه خراسان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه وظیفه طلاب حضور در جمع مردم است، گفت: طلاب باید همیشه در کف میدان باشند و امروز اگر کشور ما پیشرفتی دارد بر اساس همین مدیریت جهادی است.

حجت الاسلام صاحبقرانی اظهار داشت: بر اساس آسیب شناسی در سال ۸۳ معضلی که طلاب با آن درگیر بودند معضل بی هویتی بود و دنبال استخدامی وشغل ومدرک بودند که این مسائل طلاب را نسبت به اصل طلبگی تهی کرده بود.

وی افزود: در همین راستا اردوهای جهادی و تشکیل حلقه های معرفتی را مورد توجه قراردادیم که موجب شد طلبه هایی که بی هویت شده بودند و می خواستند حوزه را ترک کنند دوباره مشتاق به حوزه شوند.

وی یکی از ویژگی های اردوهای جهادی را عدم توقف آن برشمرد و خاطرنشان کرد: می دانیم اگر امکانات هم کم باشد با همان چیزی که هست کار کرد.

وی یادآورشد: کار جهادی این است که طلبه درد را بفهمد و وارد میدان شود در همین راستا فرهنگ جهادی در حوزه های علمیه باید نهادینه شود.

برچسب‌ها