بیرجند- مردم خراسان جنوبی ساعتی قبل از آغاز رسمی انتخابات برای انداختن آراء خود به صندوق ها ، صفوف منسجمی را تشکیل دادند.

صفوف پرشور مردم خراسان جنوبی  در پای صندوق های اخذ رای

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، مردم با شور و نشاط خاص بیرون از  شعب اخذ رأی حاضر شده اند تا با رای گیری، آرای خود  را در پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به صندوق ها بیاندازند.

در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ، ۵۵۲ هزار و ۲۸۹ نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد ۱۵ هزار و ۹۲۶ نفر برای اولین بار رأی می دهند.

مشارکت مردم خراسان جنوبی در  یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۸۹.۴ درصد و در چهارمین دوره انتخابات شوراها ۸۲.۱ درصد بوده است.

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی  ۹۰۲ شعبه برای انتخابات ریاست جمهوری و هزار و ۲۰۱ شعبه برای انتخابات شوراهای اسلامی آراء مردم را جمع آوری می کنند.

علی جزندری  افزود: رأی گیری از ساعت ۸ صبح آغاز و به مدت ۱۰ ساعت ادامه دارد البته این زمان قابل تمدید است.

افزود: انتخابات در ۲۷ شهر و ۸۹۵ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان برگزار می شود.

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی  اظهار داشت:۴۸۳ شعبه اخذ رأی سیار و ۴۱۹ شعبه ثابت هستند.

وی گفت: همچنین ۴۱۰ صندوق مکانیزه در ۹۲ شعبه الکترونیکی در شهر بیرجند برای انتخابات شورای اسلامی شهر در نظر گرفته شده است.

۵ هزار و ۱۲۰ ناظر در خراسان جنوبی بر برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا نظارت می کنند.

حجت الاسلام محمدی  مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان  گفت: حدود ۴۴ هزار ناظر بر انتخابات ریاست جمهوری در خراسان جنوبی نظارت می کنند.

 غیرتی دبیر ستاد هیات نظارت بر انتخابات شوراها در خراسان جنوبی هم گفت: هزار  و ۱۲۰  ناظر و ۷۴ سر ناظر بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان نظارت می کنند.

در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ، ۵۵۲ هزار و ۲۸۹ نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستندکه از این تعداد ۱۵ هزار و ۹۲۶ نفر برای اولین بار رأی خواهند داد.

۲۵ هزار و ۱۹۴ عوامل اجرایی و نظارتی در برگزاری انتخابات همکاری می کنند.

صندوق های رای باحضور هیئت های اجرایی و نظارت پلمپ شده اند.

برچسب‌ها