ایرانشهر- برق و آب امروزه مهم‌ترین نیازهای اولیه زندگی بشر است به طوری که زندگی کردن بدون آن برای انسان غیرممکن است.

بی‌برقی مردم اسلام آبادِ مهرستان در ۱۰۰۰متری تیر برق!

ایرانشهر - حسین سپاهی: روستای اسلام‌آباد در۴۰ کیلومتری شهرستان مهرستان و در جاده مهرستان به ایرانشهر قرار گرفته و جمعیت آن ۱۳ خانوار است که دو خانوار به دلیل نبود امکانات به شهر مهاجرت کرده‌اند.  

شماری از اهالی روستای اسلام آباد در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشتند: نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات زیادی برای روستاها انجام داده، اما ما ساکنان روستاهای دوردست همچنان از بسیاری امکانات محروم هستیم.

آن‌ها نبود برق را یکی از مشکلات اساسی خود می‌دانند و می‌گویند: فاصله روستا تا تیر برق ۱۰۰۰ متر است، اما باز هم روستا در خاموشی بسر می‌برد. ما برای برق رسانی به روستایمان و استفاده از آن روزشماری می‌کنیم و پیگیری‌ها و مکاتباتمان نتیجه‌ای نداشته است.

آنان می‌افزایند: هنوز نمی‌دانیم برنامه‌های تلویزیون چگونه است و کودکانمان با حسرت چشم انتظار نمایان شدن تصویر تلویزیون هستند.

مردم روستای اسلام آباد بیان می‌دارند: حسرت نوشیدن یک جرعه آب سرد بر دلمان مانده است و به دلیل نبود وسایل سردکننده از قبیل یخچال، موادغذایی مان همیشه در معرض فاسد شدن قرار دارد.

غلام‌الله حملی معتمد و ریش سفید اسلام آباد می‌گوید: باتوجه به فاصله ۱۰۰۰ متری روستا تا تیر برق فشارقوی و علی‌رغم پیگیری‌های چندین ساله، متأسفانه مسئولان حاضر نیستند برای برق رسانی به روستا اقدام کنند. چه بسا روستاهایی با کمتر از ۱۰ خانوار جمعیت به دلیل نفوذی که داشته‌اند از نعمت روشنایی برق بهره مند شده اند!

حملی می‌افزاید: مردم روستا حاضرند، هزینه امتیاز ۱۰ کنتور برق را پیشاپیش پرداخت کنند و با اداره برق همکاری کنند.

وی اضافه می‌کند: با توجه به قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان در فصل تابستان و دمای بالای ۴۰ درجه برای چندمین بار از مسئولان امر در وزارت نیرو می‌خواهیم، وعده‌های داده شده خود را عملی کنند و هر چه سریع‌تر با برق رسانی به روستا، لبخند رضایت بر لبان مردم روستایی بنشانند.

مشکل آب روستای اسلام‌آباد

نبود آب آشامیدنی بهداشتی، زندگی را در برخی از روستاها دشوار کرده است و این موضوع به منظور جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها نیازمند رسیدگی است.

غلام الله حملی به مشکل مهم‌تر روستای خود یعنی کمبود آب هم اشاره می‌کند و می‌گوید: مشکل اساسی این روستا افزون بر برق، نبود آب شرب و آشامیدنی است و مردم این روستا همه روزه آب شرب مورد نیاز خود را با زحمت زیادی تهیه می‌کنند.

به گفته وی با همکاری اداره عشایری از چشمه‌ای که در پایین روستا قرار دارد، لوله‌گذاری شده و آب داخل این حوضچه می‌ریزد و مردم آب مورد نیاز خود را از حوضچه بر می‌دارند.

این معتمد و ریش سفید روستای اسلام آباد می‌گوید: وضعیت برق و آب آشامیدنی در این روستا به‌گونه‌ای شده که برخی از اهالی این روستا مهاجرت به شهر را بهترین راه برای غلبه بر این مشکلات تشخیص داده‌اند. برخی از مردم و اهالی روستا از بی‌برقی و بی‌آبی ابراز نارضایتی و گلایه کرده‌اند و خواستار حل سریع این معضل جدی شده‌اند.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، مردم روستای اسلام‌آباد از آموزش و پرورش به دلیل اختصاص دادن یک دبستان سه کلاسه به این روستا قدردانی و تشکر کردند.

برچسب‌ها