ساری - دبیر ستاد انتخابات مازندران گفت: تاکنون مشارکت مردم استان در انتخابات به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.

مشارکت مازندرانی ها در انتخابات از ۵۰ درصد گذشت

به گزارش قدس آنلاین به  نقل از مهر، جعفر قمی اویلی عصر جمعه در نشست با خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات مازندران اظهار داشت: تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر معادل بیش از ۵۰ درصد واجدان شرایط پای صندوق های رای حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه علیرغم اینکه فصل کار و کشاورزی در مازندران سپری می شود، میزان مشارکت در پای صندوق های رای را مطلوب دانست و گفت: مازندران جزو استان های پرجمعیت در کشور محسوب می شود و در سال ۹۴ میزان مشارکت در انتخابات مجلس حدود ۷۳ درصد بوده است و این دوره پیش بینی می شود میزان مشارکت بیشتر شود.

قمی اویلی تصریح با عنوان اینکه مشارکت مردم وصف ناپذیر است گفت: خوشبختانه همکاری خوبی بین سه هیئت نظارت، بازرسی و اجرایی وجود دارد و از نظر امنیتی نیز مشکلی گزارش نشده است.

دبیر ستاد انتخابات مازندران یادآور شد: همچنین تاکید شده تا در محل و شعبات اخذ رای فیلمبرداری و عکسبردار صورت گیرد تا هیچ شائبه ای ایجاد شود.

وی به برخی شایعات در فضای مجازی اشاره و اضافه کرد: با هرگونه اخبار جعلی و کذب برخورد قانونی می شود.

وی با بیان اینکه ۶۴۰ شعبه استان مکانیزه است گفت: تاکنون مشکلی در حوزه ثبت اخذ رای الکترونیکی در استان گزارش نشده است.

قمی با اشاره به سه هزار و ۸۹۸ شعبه اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری در استان گفت: شعبه های سیار در مسیرهای مصوب و مشخص شده باید آرا را جمع آوری کند.

دبیر ستاد انتخابات استان مازندران، همچنین با انتقاد از برخی بی اخلاقی ها در فضای مجازی تصریح کرد: اسامی داوطلبان انتخابات از سوی وزارت کشور و با فونت یکسان منتشر شده است و هیچ دخل و تصرفی در شعبات صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه همه اعضای هیئت اجرایی و نظارت از بین مردم انتخاب شده اند از دست اندرکاران برگزاری انتخابات و اصحاب رسانه تقدیر و تشکر کرد.

برچسب‌ها