زنجان-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: ۴۰ روستا برای توسعه پایدار روستایی در سطح استان زنجان انتخاب شده است.

۴۰ روستا برای توسعه پایدار روستایی در استان زنجان انتخاب شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، خلیل آقاجانلو در جلسه بهبود ظرفیت زنان روستایی در مدیریت پایدار منابع طبیعی، به ظرفیت‌های مختلف حوضه آبخیز آرپاچای در ایجاد توسعه پایدار اشاره کردو افزود: از مهم‌ترین این ظرفیت‌ها کشت و توسعه گیاهان دارویی  است.

وی اظهار کرد: در برخی از روستاهای استان زنجان فقر مادی حاکم است و  این فقر نسبی به دلیل وابستگی روستاییان به منابعی چون آب است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به حوضه آبخیز آرپاچای به عنوان حوضه پایلوت انتخاب شده است اشاره کردو گفت: در این طرح اهداف توسعه پایدار برای منطقه روستایی پیش‌بینی شده است.

آقاجانلو تاکید کرد: رویکرد یونسکو در حوزه فرهنگ‌سازی  است  و این سازمان بر آموزش زنان روستایی به عنوان افراد موثر در پیشرفت جوامع و تربیت نسل‌ها آینده، تاکید دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ادامه داد: ۴۰ روستا برای توسعه پایدار روستایی در سطح استان زنجان انتخاب شده است و از این تعداد هفت روستا در حوضه آبخیز آرپاچای قرار دارد.

آقاجانلو افزود: آموزش و توانمندسازی بهره‌برداران از مهم‌ترین محورهای طرح مدیریت یکپارچه حوضه آبخیز آرپاچای در استان زنجان است و در همین زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی برای اهالی روستاها پیش بینی شده است.

وی افزود: بیشتر جمعیت روستاها را زنان تشکیل می‌دهند و این افراد در محیط روستایی در تامین معیشت، تولید صنایع دستی، تولید فرآورده‌های لبنی و توسعه گیاهان دارویی نقش موثری داشته باشند.

برچسب‌ها