سایت AFC در آنالیز دیدار پرسپولیس ایران و لخویای قطر به تمجید از خط دفاعی سرخ‌پوشان پرداخت و آنها را دیوار محکم نامید.

کنفدراسیون فوتبال آسیا چرا از پرسپولیس تمجید کرد؟

به گزارش قدس آنلاین، سه‌شنبه شب در دیدار برگشت مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس توانست با برتری یک بر صفر مقابل لخویا در قطر، جواز حضور در ۸ تیم پایانی را کسب کند. 

سایت AFC در آنالیز این دیدار، با توجه به فشار خط حمله لخویا به تمجید از خط دفاعی سرخ پوشان پرداخت و آنها را دیواری محکم نامید. 

لخویا در این دیدار ۵۸ درصد مالکیت توپ داشت و توانست ۱۰ شوت از محوطه جریمه روانه دروازه بیرانوند سازد که هیچکدام به گل تبدیل نشد. 

در این میان عملکرد «محمد انصاری» در این دیدار بسیار درخشان بود. وی با ۹ قطع توپ، یک دفع توپ، ۵ بار توپگیری و ۱۲ بار رد کردن بازیکن یکی از بهترین بازیکنان این دیدار نام گرفت. 

در کنار انصاری، سایت AFC به درخشش دیگر مدافع وسط یعنی «سید جلال حسینی» نیز اشاره کرد. این مدافع وسط، مانع حمله ستاره خوب قطری‌ها یعنی «یوسف العربی» شده و یک زوج خوب را تشکیل دادند. 

مدافعان پرسپولیس در این دیدار آمار فوق‌العاده‌ای را به جا گذاشتند. آنها ضمن ثبت ۳۸ دفع توپ در کل ۹۰ دقیقه،  با پیروزی در ۵۵.۸ درصد نبردهای هوایی و ۵۶.۱ درصد تمام دوئل‌ها باعث تحسین همگان شدند. با اینکه آمار از موفقیت ۱۲.۵ درصدی قطری‌ها از ۴۰ سانتر ارسال شده سخن می‌گفتند اما جالب است که تنها یک سانتر در محوطه جریمه به بازیکنان لخویا رسید. 

درخشش «سروش رفیعی» در پست هافبک تدافعی نیز بسیار موثر بود و باید از عملکرد خوب او سخن گفت. این ستاره سرخ پوش در ۱۱ بار توپگیری و ۴ قطع توپ نقش مهم در میانه میدان داشت. 

همچنین پرسپولیس با اینکه توپ و مالکیت را به میزبان سپرده بود اما توانست با تکیه بر سرعت مهاجمینش باعث ۱۳ خطای مدافعین لخویا شود که همین مسئله فشار را بسیار کاهش داد.

برچسب‌ها