​ایلام- جلسه بررسی وضعیت بیماری تب کریمه کنگو در استانداری ایلام تشکیل شد.

وضعیت بیماری تب کریمه کنگو در استان ایلام بررسی شد

به گزارش قدس آنلاین، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان ایلام در این جلسه گفت: این بیماری هیچ گونه علائمی بر روی دام و لاشه ندارد.

مجید خادمی با بیان اینکه مردم باید از خرید گوشت قرمز و گوسفندی از مراکز غیرمجاز خودداری کنند، اظهارداشت: برای پیشگیری از انتقال ویروس تب کریمه به انسان، بایستی گوشت خریداری شده به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۴-۰ درجه یخچال نگهداری و سپس به مصرف شود.

وی با اشاره به اینکه به دامداران توصیه می شود که از تماس، له کردن و یا جدا کردن کنه از روی بدن دام خودداری نمایند، افزود: استفاده از دستکش هنگام قطعه، قطعه کردن گوشت لازم است و مردم می بایستی به مسائل بهداشتی توجه ویژه ای داشته باشند.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد که صدا و سیمای مرکز استان در خصوص افزایش آگاهی های عمومی مردم اقدام نماید، نیروی انتظامی از حمل و نقل دام بدون گواهی حمل بهداشتی دام در مبادی ورودی استان جلوگیری کند، فعالیت های آموزشی و ترویجی لازم برای افزایش اطلاعات عمومی از طریق مدیریت ترویج،   مشارکت های مردمی جهادکشاورزی، دامپزشکی و ... انجام پذیرد، دستگاههای ذیربط همکاری لازم را با اداره دامپزشکی بعمل آورند.

منبع: روابط عمومی دامپزشکی استان ایلام

برچسب‌ها