همدان- عضو مجمع نمایندگان استان همدان از سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰ میلیارد ریالی بنیاد برکت در استان همدان، خبر داد و گفت: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به خط مقدم رفع محرومیت از کشور تبدیل شده است.

بنیاد برکت، خط مقدم محرومیت‌زدایی در کشور

امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: بنیاد برکت تاکنون در ۵ طرح توانمندسازی اقتصادی استان همدان با حجم سرمایه‌گذاری کل ۸۸۷ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال ۲۸۱۵ نفر مشارکت داشته است که پس از ثبات در فعالیت و تولید، از ۲ طرح فوق خارج شده و سهام خود را به شرکای کارآفرین واگذار کرده و در سه طرح دیگر هم‌چنان این مشارکت ادامه دارد.

وی ادامه داد: این مشارکت‌ها با سرمایه‌گذاری ۳۳۸ میلیارد ریالی در زمینه‌ی تولید سیب‌زمینی منجمد شده، سرمایه‌گذاری ۸۱ میلیارد ریالی در زمینه‌ی تولید کنتور برق و انواع کلید مینیاتوری و سرمایه‌گذاری ۱۳۴ میلیارد ریالی در زمینه‌ی تولید خمیر فلاف پالپ در جریان است. این در حالی است که مشارکت در دو طرح اقتصادی جدید با ظرفیت سرمایه‌گذاری ۳۴۵ میلیارد ریال نیز از سوی بنیاد برکت در دست اقدام است.

گفتنی است بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تاکنون ۲۴ مدرسه را در روستاها و مناطق محروم استان همدان به بهره‌برداری رسانده و ساخت ۹ مدرسه‌ی دیگر را در روستاهای کهریز، ده حیدر، اسلام‌آباد، کهنه حصار، پرلوک، بادخوره، بابا رستم، زمان‌آباد و خاکریز در دست اقدام دارد. حجم سرمایه‌گذاری بنیاد برکت در حوزه‌ی ساخت مدارس برکت در استان همدان بالغ بر ۱۲۵ میلیارد و ۹۶۹ میلیون ریال است.

بنیاد برکت هم‌چنین ساخت ۱۲ مسجد را با حجم سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در روستاهای مناطق محروم استان همدان در دست اقدام دارد که تاکنون ساخت تعدادی از آن‌ها به پایان رسیده است.

وی با بیان این‌که بنیاد برکت تاکنون در زمینه‌ی تکمیل بیمارستان ۸۲ تخت‌خوابی بهار، حمایت از گروه‌های جهادی و دیگر پروژه‌های زیربنایی مبلغ ۶۹ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص داده است، افزود: بنیاد برکت ۲۱ هزار و ۷۶۰ نفر را در ۴۲ روستا تحت پوشش خدمات بیمه‌ی برکت قرار داده است.

این نماینده‌ مردم در مجلس دهم با بیان این‌که بنیاد برکت ۲۷۵ یتیم را در استان همدان تحت پوشش بیمه و کمک‌های نقدی قرار داده است، تصریح کرد: ۸۳۱ مورد پرداخت وام قرض‌الحسنه نیز از سوی بنیاد برکت انجام گرفته که مجموع وام‌های پرداختی به بیش از ۴۵ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال رسیده است.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان با اشاره به تلاش‌های بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در اجرای طرح‌های توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و انجام امور عمرانی مختلف در استان همدان، گفت: به زودی و با پی‌گیری‌های بنیاد برکت، خدمات گسترده‌تری به مردم مناطق محروم استان همدان در بخش‌هایی از جمله ساخت مدرسه، توسعه‌ی مراکز تولیدی و حوزه‌های عمرانی ارایه می‌شود و مسیر توسعه‌ی استان همدان بیش از گذشته هموار می‌شود.

برچسب‌ها