انزلی- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: گردشگری دریایی از ظرفیت‌های مهمی است که در استان وجود دارد و با توجه به مذاکرات انجام شده با مسوولان آستاراخان روسیه یک کشتی گردشگری در آستاراخان در حال ساخت است.

بزرگ‌ترین اسکله تفریحی کشور در انزلی/  گردشگری دریایی از ظرفیت‌های مهم گیلان است

به گزارش قدس آنلاین، رضا مسرور ؛ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اهمیت بهره‌برداری از دریای خزر و ظرفیت مناسب آن در حوزه گردشگری دریایی اظهار کرد: با توجه به هم‌مرز بودن با کشورهای حاشیه خزر و فعالیت مجتمع بندری کاسپین به‌عنوان بزرگ‌ترین مجتمع بندری ایران در این دریا، راه‌اندازی صنایع کشتی‌سازی در این منطقه یکی از ضرورت‌های اساسی و لازم بوده که باید با بهره‌گیری از حمایت‌های صندوق توسعه صنایع دریایی و صنایع کشتی‌سازی شهید تمجیدی این موضوع با ظرفیت مناسب اجرا شود تا علاوه‌بر ایجاد فرصت شغلی در سطح منطقه شاهد رونق صنایع دریایی باشیم.

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده بین مدیران جمهوری آستراخان روسیه و سازمان منطقه آزاد انزلی در زمینه راه‌اندازی سفرهای دریایی افزود: گردشگری دریایی از ظرفیت‌های مهمی است که در استان وجود دارد و با توجه به مذاکرات انجام شده با مسوولان آستاراخان روسیه یک کشتی گردشگری در آستاراخان در حال ساخت است که تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت داشته و سال آینده تکمیل خواهد شد تا گردشگری دریایی در مسیر انزلی به آستاراخان و باکو فعال شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به ساخت بزرگ‌ترین اسکله تفریحی و گردشگری کشور در منطقه آزاد انزلی اشاره و خاطر نشان کرد: ساخت مارینای منطقه آزاد انزلی فروردین امسال با حضور رئیس جمهوری آغاز شد.

وی افزود: این طرح با برخورداری از ۷ و نیم هکتار مساحت، عمق آبخور ۶ متر و ظرفیت پهلوگیری ۳۵۰ قایق و شناور تفریحی به‌عنوان بزرگ‌ترین اسکله تفریحی کشور محسوب می‌شود.

منبع: تابناک

برچسب‌ها