ایلام- در روزگاری که بیشتر افراد به فکر جیب خودشان هستند تا وزن آنرا بیشتر و بیشتر کنند و حمایت از محرومان جامعه و افراد بی بضاعت کمرنگ شده، یک جوان ایلامی با همکاری چند جوان دیگر و تعدادی از خیرین در هفته اکرام ایتام و ایام لیالی قدر، با تأسیس موسسه خیریه «ثنا باران سروستان» با تأسی از مولای متقیان حضرت علی (ع) به یاری محرومان و مستضعفان ایلامی شتافته است.

دستگیری از محرومان؛ معروفی که نباید فراموش شود

قدس آنلاین، گروه استان ها - محمد غلام نیا:  میلاد فتاحی، ۲۵ ساله اهل و ساکن ایلام و دارای لیسانس شیمی است. او مهمترین و اولین هدفش از تشکیل این موسسه را، بهبود وضعیت اقتصادی - اجتماعی افراد نیازمند و متعاقباً تأثیر مثبت توانمندی این افراد بر جامعه، توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار و سرپرستی ایتام و دستگیری از محرومان و مستضعفان می داند، با این جوان نیکوکار ایلامی گفت وگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:

آیا تنها به فکر ارتقا سطح مالی و اقتصادی محرومان و اقشار ضعیف هستید؟ یا اهداف دیگری هم دارید؟

تأسیس این موسسه تنها به دلیل ارتقای سطح اقتصادی نیازمندان نیست، بلکه از مهمترین اهدافم ارتقا سطح فرهنگی اقشار ضعیف و آسیب پذیر بوده و از نظر اینجانب فقر فرهنگی به مراتب آسیب پذیرتر از فقر مالی است و لذا یکی از کار های بنده بالا بردن سطح فرهنگ و سلامت روان این افراد بوده که رابطه مسقیم و متقابل در جامعه دارند.

لطفا بیشتر توضیح دهید.

در جامعه کنونی ما، برخی از آسیب های اجتماعی و بزهکاری ها به دلیل نداشتن امکانات، فقر فرهنگی و تأثیر شرایط محیطی اتفاق می افتد و برخی جوانان و نوجوانان به صورت ناخواسته و تنها تحت تأثیر محیط جامعه، به سمت جرم و جنایت گرایش پیدا کرده و ما نیز درصددیم که با اشاعه فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی و ترویج امر به معروف و نهی از منکر خصوصاً در این ماه مبارک و ایام خاصی همچون ماه محرم و دیگر ایام سال، به نوبه خود بتوانیم حتی یک نفر را از جرم و بزهکاری نجات دهیم، در کار خود موفق خواهیم بود و علاوه بر این تقویت و تحکیم بنیان خانواده ها بر اساس مبانی اعتقادی و اسلامی با برگزاری جلسات و مباحث دینی را نیز در پیش خواهیم گرفت.

این حس نوع دوستی و کمک به دیگران از کجا نشأت می گیرد؟

ترویج حس نوع دوستی و فرهنگ کمک و یاری رساندن به نیازمندان، ریشه در آداب و سنن ایرانی – اسلامی داشته و ما هم به تبعیت از دین مبین اسلام و بزرگانی که در این راه قدم گذاشته اند، در کنار دیگر موسسات و نهادهای حمایتی قصد خدمتگزاری به اقشار ضعیف و محرومان جامعه را داریم و همچنین جمع آوری کمکهای تحصیلی برای کودکانی که به علت فقر از تحصیل باز مانده و استعداد یابی این کودکان که بعضاً به علت کمبود امکانات استعداد هایشان شکوفا نمی شود، نیز مدنظرمان قرار دارد.

چطور خانواده های محروم را شناسایی و آنها را حمایت می کنید؟  

معمولاً این خانواده ها را به مجموعه ما معرفی میکنند و بعد از ارجاع به واحد مددکاری موسسه و بازدید مددکار موسسه از محل و شرایط زندگی ایشان، به جهت جلوگیری از هر گونه سوء استفاده در صورت صحت موضوع از اینکه واقعاً این خانواده نیازمند هستند برایشان تشکیل پرونده داده و تحت پوشش قرار می گیرند.

کمک هایتان به این خانواده بیشتر به چه صورتی است؟

بیشتر خدمات موسسه تهیه و توزیع سبد کالای خانوار، سبد تحصیلی کودکان، هزینه و خدمات درمانی و در مواردی خاص بسته به شرایط خانواده ها کمک های نقدی هم پرداخت می شود.

هزینه های اجرایی مؤسسه از چه طریق و محلی تأمین می شود؟

این مؤسسه تنها موسسه خیریه ای است که یک ریال هزینه اجرایی ندارد و تمامی خدمات از سوی عوامل اجرایی و خیرین به صورت افتخاری و رایگان صورت می گیرد.

چه انتظاری از خیرین و مسئولین دارید؟

انتظار داریم که خیرین عزیز به صورت متمرکز اعانات و کمک های خود را به موسسات خیریه تحویل دهند تا این موسسات بتوانند بر مبنای میزان نیازمندی افراد به جامعه هدف ارائه خدمت کنند و از مسئولین انتظار می رود که نهایت مساعدت، همکاری، تعامل و همراهی را با موسسات خیریه داشته باشند و امیدواریم دستگاه های اجرایی و مدیران مربوطه نیز به مکاتبات این گونه موسسات اهمیت و پاسخ مناسب ارائه دهند و در این برنامه های عام المنفعه مشارکت کنند و بی شک شرکت در امور خیریه و معنوی پاداش اخروی و دنیوی فراوانی دارد، کمک به مؤسسات خیریه در یاری رساندن به اقشار ضعیف، کم درآمد و خانوارهای آسیب پذیر، بی شک در نزد خداوند سبحان، رسول گرامی اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) اجر و پاداش بسیاری دارد.

همشهریان و خیرین عزیز چگونه می توانند با موسسه شما آشنا شده و چگونه می توانند نذورات خود را از طریق موسسه شما به دست محرومان برسانند؟

خیرین و نیک اندیشان عزیز می توانند از طریق مراجعه به دفتر موسسه و یا تماس با مددکاری، با این موسسه همکاری داشته باشند و خیریه ثنا باران سروستان آماده دریافت کمک های نقدی و نذورات هموطنان و همشهریان است که از این طریق بتوانند باقیات و صالحاتی ابدی را برای خود رقم زنند، همچنین این موسسه آمادگی دارد تا از طریق دریافت صندوق صدقات، کمک های غیر نقدی از قبیل خوراک و پوشاک نذورات، هدایا، وقف، وصیت، رد مظالم و ... با همکاری و همراهی مردم و خیرین عزیز به یاری محرومان و مستضعفان بشتابد.  

در پایان صحبت خاصی دارید بفرمایید.

اصحاب مطبوعات و رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه، زمینه حضور خیرخواهانه مردم فهیم و نوع دوست را برای جمع آوری کمک های بشردوستانه و خداپسندانه فراهم کنند تا بیش از پیش در خدمت محرومین باشیم.

علاوه بر این پل ارتباطی با این موسسه از طریق سایت اینترنتی به آدرس www.sana-sarvestsn.ir و پست الکترونیکی info@sana-sarvestsn.ir و شماره تلفن های ۳۳۴۰۸۶۳-۰۸۴ است.

برچسب‌ها