بر اساس نتایج مطالعه‌ای که به تازگی منتشر شده است، ساکنان جنوب غربی انگلستان یکی از بالاترین میانگین‌های ردپای کربن را به خود اختصاص داده‌اند، در حالی که مردمی که در رومانی زندگی می‌کنند کم‌ترین ردپای کربن را دارند.

کدام کشورهای اروپایی کربن بیشتری منتشر می‌کنند؟

به گزارش قدس آنلاین، این مطالعه نشان می‌دهد مراکز بزرگ شهری همچون لندن، شمال ایتالیا، پاریس و نواحی اطراف آن و بادن-ووتمبرگ در آلمان، مقدار زیادی گاز گلخانه‌ای منتشر می‌کنند.
محققان دانشگاه علوم و تکنولوژی نروژ با بررسی میانگین انتشار گازهای گلخانه‌ای به ازاء هر خانواده در ۱۷۷ ناحیه اروپا به تصویر متفاوتی رسیده‌اند.
در بریتانیا نواحی جنوب غربی بالاترین میزان انتشار کربن را دارند و پس از آن جنوب شرقی(میدلند و اسکاتلند) قرار دارد. ساکنان ولز و مناطق واقع در شمال‌شرقی این کشور کم‌ترین میزان کربن را منتشر می‌کنند.
بیشتر نواحی اروپا عملکردی بهتر از بریتانیا دارند از جمله رومانی، مجارستان و بلغارستان که در زمره پاک‌ترین کشورها هستند.
کدام کشورهای اروپایی کربن بیشتری منتشر می کنند؟
خانواده‌های متوسط در فرانسه، اسپانیا، سوئد و لهستان نیز کم‌تر از خانواده‌های متوسط بریتانیایی کربن منتشر می‌کنند.
دیانا ایوانوا سرپرست این گروه تحقیقاتی می‌گوید: ما می‌توانیم همه اثرات زیست‌محیطی که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستیم را ردیابی کنیم.
او توضح می‌دهد: با محاسبه میزان انتشار در سطح محلی، مقامات بومی می‌توانند اثر سیاست‌های جدید را بررسی کنند؛ مثلا ببینند تغییر ساعات کاری و راه‌اندازی خطوط دوچرخه‌سواری چه تاثیری بر میزان انتشار کربن دارد.
بر اساس این مطالعه بخش اعظم انتشار مستقیم گازهای گلخانه‌ای مربوط به استفاده از وسایل نقلیه شخصی است.
کدام کشورهای اروپایی کربن بیشتری منتشر می کنند؟
حمل‌ونقل عامل اصلی ۳۰ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای است. اهمیت این عامل در نواحی مختلف اروپا بین ۱۱ تا ۴۴ درصد متغیر است.
پخت‌وپز غذا نیز مسئول بخش قابل توجهی از انتشار دی‌اکسیدکربن و دیگر گازهای گلخانه‌ای است. به طور میانگین ۱۷ درصد انتشار این گازها ناشی از پخت‌وپز است.
 نتایج این مطالعه در مجله Environmental Research Letters منتشر شده است.

برچسب‌ها