اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: در قانون برنامه ششم توسعه، سهم ویژه ای از اعتبارات اشتغالزایی کشور به توانمندسازی اقشار محروم و تحت پوشش نهادهای حمایتی اختصاص یافته است.

سهم ویژه ای از اعتبارات اشتغال کشور به توانمندسازی اقشارمحروم اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر کریمی شامگاه جمعه در جریان بازدید از نمایشگاه محصولات تولیدی مددجویان به همراه مدیرکل و دیگر مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: در قانون برنامه ششم توسعه مصوب شده سالانه در کل کشور ده درصد از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد از دامنه حمایتی این نهاد خارج شده و توانمند، صاحب اشتغال و درآمدزایی شوند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) در حوزه اشتغالزایی، توانمندسازی و حمایت از نیروهای خلاق در خانواده های مستضعف و اقشار تحت پوشش، گام های موثری برداشته و در این زمینه دستاوردهای مطلوبی داشته است.

وی بیان کرد: بعضا دیده شده که این اقشار تحت حمایت، با بهره مندی از تسهیلات اشتغال هم به توانمندی دست یافته و از پوشش نهادهای حمایتی خارج شده اند و هم زمینه اشتغال افراد دیگر را در جامعه فراهم کرده اند که این نتایج مطلوب قابل توجه و تقدیر است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمینه گسترش حمایت ها از اقشار محروم و خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، ایتام و زنان بی سرپرست و سرپرست خانوار، اقدامی مهمی که در برنامه ششم توسعه انجام شده، تصویب افزایش سه برابری مستمری این خانوارها است.

کریمی خاطرنشان ساخت: برمبنای این مصوبه، میزان مستمری خانوارهای محروم و تحت پوشش کمیته امداد به ۲۰درصد حداقل حقوق مصوب سالانه رسیده و با افزایش حقوق در هر سال، میزان مستمری این اقشار نیز افزایش می یابد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین در زمینه اعطای تسهیلات اشتغالزایی که مقرر شده یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به این امر اختصاص یابد، سهم ویژه ای برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته شده که قطعا در توانمندی و ایجاد اشتغال برای این اقشار نقش تاثیرگذاری دارد.

برچسب‌ها