ایلام- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: دستگاه دولتی در روزهای گرم سال در مصرف برق صرفه جویی کنند.

دستگاه های دولتی ایلام در مصرف برق صرفه جویی کنند

هادی شیرخانی روز چهارشنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه ساعات کاری ادارات در حوزه جنوب استان با هماهنگی استانداری تغییر کرده است، اظهارداشت: در همین راستا ادارات شهرستان های جنوب استان یک ساعت زودتر آغاز به کار کرده و به تناسب یک ساعت زودتر تعطیل می شوند.

وی با اشاره به اینکه مصرف برق در ایلام از خط قرمز گذشته است، افزود: تمامی پیش بینی ها در حد توان و بضاعت در شرکت برق ایلام برای تأمین انرژی و مقابله با خاموشی اندیشیده شده اما شبکه برق با محدودیت مواجه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام با تأکید بر اینکه اگر مشترکین مصرف برق را مدیریت نکنند با خاموشی طولانی و بدون اطلاع مواجه خواهیم شد، خاطرنشان ساخت: انتظار ما از مشترکین و شهروندان مصرف هوشمندانه است و از همگان می خواهیم که لوازم برقی، لامپ های اضافی و هرگونه وسیله برقی که ضروری نیست را در ساعات پیک بار خاموش کنند.

هادی شیرخانی با بیان این مطلب که ساعات پیک بار از ۱۲ الی ۱۶ و ساعت ۲۰ الی ۲۴ است، بیان داشت: با تفاهم نامه ای که با جهادکشاورزی و همچنین بخش صنعت منعقد شده در صورتی که کشاورزان و صنعت گران در این ساعات از وسایل برقی استفاده نکنند، هزینه برق مصرفی آنان رایگان خواهد بود.

وی با اشاره به آلودگی زیست محیطی تولید هر مگاوات انرژی برق، تصریح کرد: تولید برق از ذخایر فسیلی، آلایندگی زیست محیطی داشته و مواد غیرطبیعی به محیط پیرامون منتشر می کند و مصرف بی رویه آن علاوه بر به چالش کشیدن این شرکت برای خدمت رسانی به مشترکین، تأثیرات مخربی بر محیط زیست دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام با تأکید بر لزوم استفاده اخلاق مدارانه از انرژی برق در دوایر دولتی، گفت: به مدیران استانی برای لزوم صرفه جویی انرژی برق در مجموعه تحت مدیریت خود تذکر داده ایم و همه ادارات موظف اند که پس از پایان ساعات اداری، وسایل سرمایشی و روشنایی را خاموش کنند.

هادی شیرخانی با اشاره به اینکه کولرهای گازی برای اقلیم شرجی طراحی شده اند، افزود: این کولرها بایستی در دمای ۲۴ و حداکثر ۲۵ درجه تنظیم شوند چرا که با تخلیه رطوبت در فضای خانه و یا اداره، بر افراد تأثیر منفی می گذارد و علاوه بر این تنظیم دمای آن در کمتر از این دما، در افراد ایجاد تنش کرده و ممکن است فرد پس از خروج از منزل و یا محل کار، دچار گرمازدگی شود.

وی استفاده از کولرهای آبی در مناطق شمالی استان را کافی دانست و یادآور شد: این کولرها در صورت ایجاد سایبان و قرارگیری در فضای مناسب، برای خنک کردن محیط خانه و ادارات کافی است.

برچسب‌ها