معاون اول قوه قضائیه گفت: امروز تخریب علیه سپاه، بسیج، افراد موثر و دستگاه قضایی شدت گرفته و فکر می‌کنم فتنه جدید در پیش است.

تجربه گذشته نشان می‌دهد که فتنه جدیدی در پیش است

قدس آنلاین- حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به هفته قوه قضائیه، گفت: هفته‌ای گذشته هفته قوه قضائیه بود این هفته را به خانواده بزرگ این قوه و ملت شریف ایران تبریک می‌گویم و امیدواریم بتوانیم آن چه که شایسته نظام قضایی و ملت شریف ایران است را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به سه محور «قوه قضائیه و امنیت کشور»، «قوه قضائیه و دفاع از منافع مردم و مقابله با چپاولگران و غارتگران بیت‌المال» و «علت هجمه و تخریب نهادهای انقلابی در تمام طول این 4 دهه بعد از انقلاب»، گفت: باید به این موضوع پرداخت که سپاه پاسداران، بسیج مردمی، نهادهای دیگر انقلابی و دستگاه قضایی چرا مورد هجمه و تخریب دشمنان خارجی و داخلی قرار می‌گیرند و امروز در شرایطی که به میل ما با آن روبه‌رو است نظام سلطه سعی می‌کند که سلطه خود را حفظ و حتی آن را بیشتر کرده و بر ملت‌ها ظلم کند.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای ادامه داد: در شرایطی که کشورهای منطقه و برخی از کشورهای همسایه ما در آتشی که استکبار بر افروخته است می‌سوزند و در فشار و سختی به سر می‌برند، در این شرایط که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا سعی بر این دارد که فشار مضاعفی را به جمهوری اسلامی و منطقه وارد کند، واضح است که وحدت، همدلی برای گره‌گشایی مشکلات کشور امری لازم و ضروری است.

وی افزود: همه می‌دانند که وحدت و همدلی با توسل به حبل‌الله متین و اطاعت از ولی امر و عمل به قانون و آموزهای دینی تحقق پیدا می‌کند و نمی‌توان گفت با همدلی، همزبانی، همکاری هر کسی راه خودش را بپیماید.

تلاش می‌کنیم دولت بتواند در مقابل مفسدان بایستد

معاون اول قوه قضائیه بیان داشت: قوه قضائیه در سالی که اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال است وظیفه خود می‌داند که با تمام توان با سایر قوا و با دولت همکاری کند تا قوه مجریه بتواند گره از کار مردم باز کند و درنهایت کشور از رکود خارج شده و از افزایش تورم جلوگیری کند.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای تأکید کرد: تلاش خواهیم کرد که در سرمایه‌گذاری امنیت کاملی ایجاد شود تا دولت بتواند در برابر مفسدان بایستد از فساد کم کرده و آن را نابود سازد؛ همچنین کمک خواهیم کرد که دولت بتواند با مبارزه با قاچاق توفیقی بیش از پیش بیابد و وظیفه خود می دانیم که در جهت تحقق آرمان‌های امام راحل و نظام حمایت خود را اعمال کنیم که دولت در نهایت بتواند بر گرانی و مشکلات فرهنگی و سیاسی غلبه کند.

ایران در امنیت کامل قرار دارد

وی تصریح کرد: امروز بسیاری از کشورهای دنیا و منطقه در ناامنی به سر می‌برند و هزاران انسان در طول شبانه‌روز مجروح، آواره و یا کشته می‌شوند و در چنگال دژخیمان اسیر هستند، ایران در امنیت کامل قرار دارد که از جمله نهادهایی در امنیت مثال‌زدنی سهیم‌اند قوه قضائیه است.

سخنگوی قوه قضائیه بیان داشت: دستگاه قضا از ابتدای انقلاب که نظام اطلاعاتی نوپایی داشتیم و فاقد نظام التزام بخشی بود، دادگاه‌های انقلابی با جریان‌هایی که قصد ناامنی در کشور را داشتند با جدیت مقابله می‌کرد و با همکاری مردم با سایر دستگاه‌ها از آن ابتدا کسانی را که تصمیم به کودتا داشتند را شناسایی کرده و به سزای اعمال خود رساندند.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای افزود: با شروع جنگ تحمیلی و شروع جنگ داخلی توسط گروهک‌ها مسلح که علیه نظام اعلام جنگ مسلحانه کرده‌ بودند با وجود سیستم اطلاعاتی محدود دادگاه‌های انقلاب در برابر تروریست‌ها، اشرار و مفسدین ایستاد و آن را به سزای اعمالشان رساند و البته اشخاص اصلاح پذیر را از مسیر اشتباه برگرداندند. شما به یاد دارید دادگاه‌های انقلاب در همان سال‌های ابتدایی از کسانی که اموال بیت‌المال را غارت کرده بودند آن اموال را پس گرفته و به بیت‌المال و مردم بازگرداندند.

وی ادامه داد: بخشی از این اموال مصادره شده به نفع بنیاد شهید، کمیته امداد و بسیاری نهادهای مردمی دیگر برای انجام اموال خیریه واگذار گردید.

سخنگوی قوه قضائیه بیان داشت: قوه قضائیه همواره تلاش کرده که کسانی را که علیه منافع ملی مردم دست تعدی و تجاوز دراز می‌کند را کوتاه کند.

دستگاه قضا در مقابل همه فتنه گران، تروریست‌ها و نفوذی‌ها ایستاده است

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه از جمله نهادهایی که نقش موثری در امنیت داشته قوه قضائیه است، تاکید کرد: دستگاه قضا در مقابل همه فتنه‌گران، تروریست‌ها، نفوذی‌ها و جواسیس با وجود فشار و تهدیدهایی که بوده ایستاده، همچنین این قوه در مقابل فتنه‌گران قبل از سال 88 و فتنه‌گران سال 88 تا به امروز ایستادگی کرده است.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای تصریح کرد: قوه قضائیه تلاش می‌کند که کسانی که به هر نحوی علیه منافع ملی و مردم دست تجاوز دراز می‌کنند دست آنها را کوتاه کند و اگر چیزی را به ناحق برداشته اند را به مردم بازگرداند.

معاون اول قوه قضائیه اژه‌ای بیان داشت: یکی از مسائل مهم کشور تجاوز و تعدی به انفال منابع طبیعی و اموال عمومی بوده و متأسفانه برخی از دستگاه‌های مذکور نتوانسته‌اند در رسیدگی به این امر توفیق چندانی بیابند، قوه قضائیه به ناچار به این مسئله ورود پیدا کرد و هزاران هزار هکتار از منابع طبیعی، جنگل‌ها که توسط افراد زیاده‌خواه به تصرف درآمده بود را به دولت بازگرداند.

وی افزود: در زمینه پرونده‌های 3 هزار میلیاردی نفتی، صندوق ذخیره فرهنگیان، اختلاس‌های بانکی، ارزی و برخی از تعاونی‌ها که متأسفانه وزارت تعاون سابق به شرکت‌ها و تعاونی‌ها مجوز داده و مشاهده می‌شود که برخی از این تعاونی‌ها چه مشکلاتی را برای بانک‌ها، قوه قضائیه و مردم به وجود آوردند و بار این مسائل بر دوش این قوه افتاده است.

معاون اول قوه قضائیه افزود: چرا افراد متدین و انقلابی از روزهای آغازین انقلاب بیشتر از همه مورد هجمه از طرف غرب و برخی از مقامات داخل کشور قرار گرفته‌اند و چرا باید قوه قضائیه تخریب شود و در برخی از مراحل این هجمه‌ها بیشتر می‌شود مشخص است که دشمن و شیطان بزرگ آمریکا و افرادی که منافع خود را در خطر می‌بینند.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای بیان داشت: سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، قوه قضائیه و برخی از شخصیت‌های مؤثر سد راه متجاوزین هستند باید ببینید که چه کسانی از ابتدای انقلاب ترور شده‌اند صدها عناصر مؤثر مانند دانشمندان در این نظام و انقلاب از رده‌های مختلف مورد ترور شخصیتی و فیزیکی قرار گرفته‌اند و سعی بر آن بوده که ذهن مردم را مشوش کنند که تیغ دادگاه‌های انقلاب و سپاه و نیروهای مسلح کند شود.

وی افزود: در ابتدای انقلاب علیه دادگاه‌های انقلاب و برخی از عناصر موثر نظام تخریب صورت می ‌گرفت و بعد از این تخریب‌ها یک اقدام خطرناک در کشور اتفاق افتاد این تخریب‌ها علیه نهادها و شخصیت‌های موثر در انقلاب تشدید شد و بعد شاهد بودیم که فردی همچون بنی صدر که قدرت‌طلب، خودخواه و مغرور به رأی اکثریت بود و فکر می کرد مردم به شخص رأی داده‌اند و نمی‌دانست که به رئیس جمهور به عنوان نماینده نظام و نماینده مردم رأی داده‌اند، شروع به تحقیر مردم ‌کرد و آنها را چماق به‌دست نامید؛ کمیته‌ها و سپاه و عناصر مهم نظام مانند شهید بهشتی را تخطئه می‌کرد؛ دل به بیرون بسته بود و به جای تمرکز در جنگ وارد حاشیه‌ها می‌شد؛ در همین دانشگاه تهران یادتان هست که چه‌ها کردند.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای خاطر نشان کرد: همه جریان‌های ضد انقلاب زیر چتر بنی صدر جمع می‌شدند و کسانی که او را قبول نداشتند و در روبه‌روی او قرار داشتند در زیر چتر او قرار گرفتند و بنی صدر مغرور به این رأی کاذبی که آورده بود مردم و نهادها را تحقیر و محکوم می‌کرد.

سخنگوی قوه قضائیه در پایان تصریح کرد: این هجمه‌ها از زبان فردی مانند رئیس جمهور باعث شد که اتفاقاتی مانند وقایع سال 60 بوجود بیاید و ترورهای بسیاری صورت گیرد و هزاران هزار انسان به خاک و خون کشیده‌ شوند اما با این وجود وحدت مردم بیشتر شده و متوجه شدند که چه اتفاقی افتاده است.

معاون اول قوه قضائیه گفت: این تخریب‌ها از زبان یک مسئول همچون رئیس جمهور وقت، بنی صدر و از تریبون‌های رسمی در همین دانشگاه تهران مطرح می شد و بعد دیدید که اتفاقات سال 60 به وجود آمد؛ ترورها به راه افتاد و هزاران انسان را به خاک و خون کشیدند.

وی افزود: بعد دوباره به سبب جنایت‌هایی که کردند، وحدت مردم بیشتر شد و مردم فهمیدند که چه اتفاقی افتاده است؛ از این رو پس از چند صباحی مجددا با یک ترفند جدید تخریب‌ها را شروع کردند و قضایای دهه 70 اتفاق افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: پس از آن بار دیگر مردم و مسئولین متوجه شدند و باز تخریب‌های دیگر رخ داد و از این تخریب‌ها فتنه 88 به وجود آمد. چه ظلم‌ها و چه خسارت‌ها که بر مردم و بر این نظام وارد نشد و چه سوءاستفاده‌ها که دشمن نکرد.

معاون اول دستگاه قضا اظهار کرد: امروز تخریب علیه سپاه، بسیج، افراد موثر و دستگاه قضایی شدت گرفته است؛ به تجربه گذشته که نگاه می‌کنم، فکر می کنم یک فتنه جدید در پیش است؛‌ یک اقدام جدید در پیش است.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا به یک نحو کرکری می‌خواند؛ برخی از کشورهای غربی، یک جور دیگر کرکری می‌خوانند؛ در منطقه مشغول انجام کارهایی هستند؛ آرایش نظامی به خود گرفته‌اند؛ بعضا در داخل، از لسان مسئولین، ملت تحقیر می‌شوند؛ نهادهای انقلابی تحقیر می شوند؛ سپاه تحقیر می شود؛ دستگاه قضایی تحقیر می‌شود؛ گمانم براین است که توطئه و فتنه جدیدی در پیش است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها