مشهد- رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی انجام شده در حاشیه شهر مشهد امیدبخش است، اما این اقدامات را کافی ندانست.

اقدامات فرهنگی انجام شده در حاشیه شهر مشهد کافی نیست

به گزارش قدس آنلاین، علاءالدین بروجردی روز جمعه پس از بازدید از حاشیه شهر مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقدامات انجام شده در حاشیه شهر مشهد تحسین برانگیز و قابل الگوبرداری در سطح ملی است.

وی افزود: اقدامات بسیار و تحول عظیم در حاشیه این کلانشهر صورت گرفته که با بازدید دوره قبل اعضای این کمیسیون از آن قابل مقایسه نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم با انسجام و اتفاق دستگاه های مختلف استانی و شهری در این کلانشهر اتفاق افتاده است.

بروجردی افزود: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه احساس مسئولیت بیشتری می کنند که قرار شد نشستی را برای پیگیری مشکلات و مسائل ذیربط برگزار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی پشتوانه نیروهای اجرایی است اظهار کرد: این اقدامات نیازمند تخصیص بودجه، پیگیری جدی و همکاری مجلس و دولت است.

ردیف بودجه دولت برای حاشیه شهرها محقق نمی شود

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: حاشیه شهر مشهد محل تجلی وحدت بین همه دستگاه های موثر در این مقوله است.

جواد کریمی قدوسی افزود: محور تحولات صورت گرفته در حاشیه شهر مشهد خواسته رهبر معظم انقلاب است که مکرر به این مکان ها بازرس فرستاده و شرایط مطلوب را مطالبه کرده اند.

وی اظهار کرد: روند مهاجرت به حاشیه شهر مشهد تنها مربوط به روستاهای اطراف این منطقه نیست بلکه منشاء بسیاری از این مهاجرتها از سراسر کشور است.

وی گفت: دولت سه سال است که برای مسائل حاشیه شهرها در کشور ردیف بودجه در نظر می گیرد که اغلب محقق نمی شود و آنچه در این زمینه انجام می شود به واسطه ظرفیتهای داخلی دستگاههای اجرایی است.

کریمی قدوسی به اهمیت آب در کلانشهرمشهد اشاره کرد و افزود: آب فعلی این شهر از سد دوستی در فاصله 180 کیلومتری تامین می شود و ورودی آب این سد به خاطر سه سدی که افغانستان در بالا دست آن احداث کرده است صفر شده و پروژه عظیم سد دوستی در حال توقف است.

وی اظهار کرد: این شرایط لزوم انتقال آب از دریای عمان به این منطقه را نشان می دهد که 2 پروژه انتقال آب دریای عمان و طرح راه آهن زاهدان - مشهد در رفع بحران های شرق کشور می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی گفت: قرارگاه سازندگی خاتم برای اجرای طرح انتقال آب دریای عمان به این منطقه اعلام آمادگی کرده است.

برچسب‌ها