فولادگر اظهارات اخیر رئیس جمهور را فاقد مبنای آماری دقیق خواندو گفت: کل واگذاری هایی که ازطریق شرکت های وابسته به سپاه جذب شده کمتر از ۱۰درصد است.

تلاش دولت برای انداختن تقصیر مشکلات به گردن نهادهای نظامی/ سهم سپاه از کل واگذاری کمتر از ۱۰ درصد است

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا فولادگر در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور پیرامون ورود سپاه به عرصه اقتصادی گفت: این صحبت‌ها را جناب آقای روحانی در جمع فعالان اقتصادی در آخرین شب جمعه ماه رمضان در بخش عملکرد دولت در اجرای اصل ۴۴ بیان کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در دیدار با کارگزاران نظام گفت: انتظارمان از آقای روحانی که سال‌ها در این نظام مسئولیت و مدیریت داشتند، این نیست که دیدگاه اپوزیسیونی و منتقد نظام داشته باشند که دوقطبی ایجاد کند.

وی ادامه داد: لحن آقای روحانی گاهی با طعنه و کنایه همراه است که در جمع فعالان اقتصادی نیز از همین لحن استفاده کردند و گفتند که اقتصاد را از دولت بی‌تفنگ گرفتند و به دولت باتفنگ دادند.

رئیس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت قبل تمام شد، الان دولت قبل، دولت یازدهم است که آقای روحانی ریاستش را بر عهده داشتند. به نظر می‌رسد آقای روحانی هنوز در فضای انتخابات ریاست جمهوری است و چون در دوران انتخابات در رقابت‌ها انتقاداتی به برخی افراد داشته است، در فضای امروز نیز آن موضوعات را مطرح می‌کند.

دولت به دنبال مقصر جدید؛ تلاش ها برای انداختن تقصیر مشکلات به گردن نهاد های نظامی

فولادگر گفت: در چهار سال اول مسائل به دولت قبل حواله داده می‌شد و حالا که دولت قبل، دولت آقای روحانی است، به نظر می‌رسد تلاش می‌شود تا نهادهای دیگری را به عنوان مقصر قلمداد کند.

وی با اشاره به گزارش‌های متعدد کمیسیون اصل ۴۴ از خصوصی‌سازی گفت: طی هشت سال گذشته سازمان‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی، سازمان خصوصی‌سازی، مرکز پژوهش‌ها، دیوان محاسبات و همچنین دولت گزارش‌هایی در مورد خصوصی‌سازی به مجلس ارائه دادند. باید بررسی کرد که در این خصوصی‌سازی‌ها چه مقدار سهم بخش خصوصی واقعی است، چقدر سهم بخش خصوصی حقیقی یا نهادها، مؤسسات، شرکت‌های وابسته به مؤسسات دولتی (شبه دولتی) است که در این مجموعه چه مقدار وابسته به سپاه و چه مقدار به دولت واگذار شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از میان مؤسساتی که تا امروز طبق اصل ۴۴ واگذار شده اند، تعدادی از طریق بورس به مؤسسات خصوصی واقعی واگذار شد که حدود ۱۰ درصد است، بخشی سهام عدالت است که حدود ۳۰ درصد را شامل می‌شود، بخشی نیز به شبه‌دولتی‌ها و بخشی هم درواقع به دولت بازگردانده شده است.

سهم سپاه از کل واگذاری کمتر از ۱۰ درصد است/اظهارات روحانی دقیق و قابل توجیه نیست

رئیس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:حدود یک چهارم سهام مخابرات، علاوه بر این بخشی از سهام چند شرکت که از طریق بانک مهراقتصاد و مؤسسه بسیجیان  به سپاه واگذار شد اند.

فولادگر اظهار داشت: بنابراین سهم سپاه از شرکت‌های واگذار شده به بخش مؤسسات عمومی و نهادهای شبه‌دولتی حدود ۲۰ درصد است؛ بر این اساس از کل واگذاری‌ها، سهم سپاه کمتر از ۱۰ درصد است.

وی ادامه داد: اینکه گفته شود کل واگذاری‌ها از دولت بی‌تفنگ به دولت باتفنگ داده شده است، از لحاظ آماری قابل توجیه و دقیق نیست.

رئیس کمیسیون اصل ۴۴ اظهار داشت: در بخش پیمانکاری‌ها و پروژه‌ها نیز خود دولت‌ها هستند که خواستار حضور قرارگاه‌ خاتم و نیروگاه‌های عمرانی سپاه هستند؛ هم دولت نهم و دهم و هم دولت یازدهم و دوازدهم خواستار حضور قرارگاه خاتم هستند.

تجلیلی ویژه روحانی از حضور سپاه در پروژه های عمرانی و خدماتی در سال ۹۲

فولادگر افزود: در دولت یازدهم با اینکه آقای روحانی در فضای انتخاباتی سال ۹۲ بودند، جلسه‌ای در سپاه داشتند که فیلم و نوار آن موجود است، در آن جلسه بیشترین تجلیل و حمایت از حضور بخش مالی، حمایتی و اقتصادی سپاه در بخش‌های عمرانی و خدماتی کشور انجام شد.

وی گفت: در یکی از افتتاح‌هایی که در ایام انتخابات انجام دادند و خیلی به عنوان اقدام دولت روی آن مانور دادند، درواقع پروژه‌ای بود که قرارگاه خاتم، آن را اجرا کرده بود.

درخواست جهانگیری از قرارگاه خاتم برای ورود به پروژه های عمرانی/ طلب چند هزار میلیاردی قرارگاه خاتم از دولت

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای جهانگیری نیز در جلساتی که مرتب با سپاه داشته است، از قرارگاه خاتم درخواست کرده است که برای کمک وارد کار شود؛ در حال حاضر نیز چند هزار میلیارد تومان قرارگاه خاتم از دولت طلبکار است اما چون مانند سایر طلبکاران و پیمانکاران نیست و پشت در نمی‌ایستد تا طلبش را بگیرد، دولت بیشتر مایل است تا پروژه‌های خود را به قرارگاه خاتم بدهد.

فولادگر اظهار داشت: ما هم معتقدیم نباید حضور سپاه در اقتصاد موجب انحصارگرایی شود، اما درواقع قرارگاه خاتم به درخواست دولت در پروژه‌ها حضور می‌یابد؛ در پروژه‌هایی مانند تونل‌سازی، انتقال آب، سدسازی و پروژه‌های نفتی بر عهده قرارگاه خاتم است.

رئیس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی گفت: مؤسسات مالی و اعتباری مربوط به سپاه نیز یا از قبل مجوز داشته‌اند و یا در حال اخذ مجوز هستند و مشکلی ندارند.

روحانی به دنبال مقصرتراشی/سپاه طبق مصوبات شورای عالی امنیت ملی وارد فعالیت های اقتصادی شده است

وی تأکید کرد: شایسته نیست که در جاهایی که به سپاه نیاز داریم، برویم خواهش و التماس کنیم که کمک کنند، در برخی موارد نیز بخواهیم فرافکنی و مقصرتراشی کرده و اجازه فعالیت به سپاه ندهیم. دولت در جریان انتخابات از سپاه انتقاد کرد که چرا روی موشک‌ها شعار نوشتند که برجام را تحت تأثیر قرار دهد و پس از شلیک موشک‌های سپاه به داعش، وقتی نقش این کار را در تأمین امنیت کشور دیدند، از سپاه تشکر کردند.

فولادگر تصریح کرد: ما هم اعتقاد داریم که سپاه یک نهاد نظامی ـ امنیتی بوده و بنگاه اقتصادی نیست، اما واقعیت قضیه این است که سپاه طبق مصوبات شورای عالی امنیت ملی و نظر سران قوا، از توان خود برای اداره مسائل اقتصادی به مدیران کشور کمک کرده است.

وی خاطرنشان کرد: صحیح نیست وقتی که به سپاه نیاز داریم، سر کج کنیم و در جای دیگر علیه سپاه حرف بزنیم. دشمنان ما بیرون از کشور جور دیگری از این صحبت‌ها، برداشت و بر روی دوقطبی‌سازی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها