۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 545130

مشهد- مدیرعامل شرکت عمران گلبهار، آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی قطار برقی مشهد گلبهار را تشریح کرد.

آخرین خبرها از  قطار مشهد -گلبهار

قدس آنلاین-گروه استان ها: هومن گریوانی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار داشت: در حال حاضر برای اجرای ۳۷ کیلومتر از طول مسیر ۴۰ کیلومتری این قطار پیمانکاران پای کار هستند.
وی با اشاره به اقدام‌های خوبی که طی چند سال اخیر برای اجرای پروژه ملی قطار برقی مشهد گلبهار انجام شده، افزود: پروژه قطار گلبهار جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است که شرکت عمران گلبهار در عمل نشان داده است.
وی طراحی این پروژه را در راستای مسیر راه آهن مشهد گرگان و خط ۳ قطار شهری مشهد را جزو ویژگی‌های این پروژه دانست و اظهار داشت: اجرای این پروژه از سال ۹۱ و با مصوبه شورای اقتصاد کلید خورده است.

پیشرفت قابل قبول ۳۷ کیلومتر از مسیر قطار

مدیرعامل شرکت عمران گلبهار از پیشرفت ۷۰ درصدی قطعه اول این پروژه به طول هشت کیلومتر خبر داد و گفت: اجرای این پروژه به سه قطعه تقسیم شده که اجرای دومین قطعه آن بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با بیان اینکه اکثر پل‌های بزرگ این قطعه ساخته شده، افزود: برای اجرای سومین قطعه هم به طول ۵/۱۸ کیلومتر پیمانکار پای کار است که تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.
به گفته وی تنها اجرای سه کیلومتر پایانی این مسیر حدفاصل ایستگاه آخر تا نقطه اتصال به ایستگاه قطار شهری طرقبه باقی مانده که چون این قطعه به عنوان گالری است و باید زیر زمین اجرا شود، در بحث تملک قدری مشکل داریم.
گریوانی درخصوص بحث فاینانس این پروژه هم اظهار امیدواری کرد: با پیگیری‌های ویژه انجام شده و تجدید مصوبه شورای اقتصاد و مشخص شدن بانک عامل هرچه زودتر این موضوع نیز تعیین تکلیف شود.
وی با بیان اینکه پروژه قطار برقی مشهد گلبهار تنها پروژه فاینانسی است که با مناقصه انجام شده، گفت: به همین دلیل اعلام زمانبندی این پروژه نیز بستگی به قطعی شدن موضع فاینانس دارد.

بیمارستان و آرامستان در جانمایی‌های جدید

گریوانی همچنین به آخرین وضعیت ساخت بیمارستان و آرامستان در گلبهار اشاره کرد و گفت: درخصوص آرامستان تاکنون پیگیری و مکاتبات زیادی انجام شده و حتی جانمایی مکان آن نیز صورت گرفته و طرح آن هم در شورای عالی شهرسازی تهیه شده، اما چون مالک زمین نیز روی آن طرح داشته تاکنون منجر به توافق نشده است.
به گفته وی با پیگیری‌های مجدد جانمایی‌های دیگری پیشنهاد شده که در حال طی مراحل قانونی برای استعلام‌های اداری است.
این مقام مسئول، ساخت بیمارستان را نیز خارج از وظایف شرکت عمران گلبهار عنوان کرد و گفت: وظیفه ذاتی شرکت عمران تنها تأمین زمین است که خوشبختانه زمین مورد نیاز بیمارستان به مساحت ۵/۴ هکتار تحویل دانشگاه علوم پزشکی شده است.
وی نسبت به همکاری با دستگاه‌های خدمات رسان برای استقرار ادارات در گلبهار نیز اعلام آمادگی کرد.

برچسب‌ها