فرد شیادی که با حیله گری و جعل عنوان ۲۲۰ میلیون ریال از یکی از شهروندان مشهدی کلاهبرداری کرده بود، به دام افتاد.

نقشه مأمور قلابی برای کلاهبرداری ۲۲۰ میلیونی از متقاضی وام

قدس آنلاین - گزارش خبرنگار ما به نقل از فرمانده انتظامی خراسان رضوی حاکی است این فرد شیاد، با معرفی خود به عنوان مأمور یکی از ادارات دولتی و وابسته به مقامات ارشد نظام، طعمه خود را اغفال و از او کلاهبرداری کرده است.

سردار سرتیپ دوم بهمن امیری مقدم در تشریح چگونگی دستگیری این کلاهبردار گفت: چند روز قبل در پی شکایت یکی از شهروندان از این شیاد، با توجه به حساسیت موضوع و ادعای وابستگی متهم به مسئولان ارشد نظام، دستورات ویژهای برای پیگیری این شکایت صادر و اکیپی از کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان عهده دار رسیدگی به آن شدند.

وی افزود: فرد شاکی به کارآگاهان گفت که متهم خود را به عنوان مأمور یکی از ارگانهای نظامی و مرتبط با مقام‌های ارشد نظام معرفی و ادعا کرده می‌تواند ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ویژه برایش دریافت کند و به همین بهانه از او ۱۷۰ میلیون ریال گرفته و متواری شده است.

شاکی پرونده پس از دو شبانه روز سرانجام موفق به تماس تلفنی با همسر مرد شیاد شده و این زن ادعا می‌کند شوهرش بیمار شده و در بیمارستان بستری است. شاکی برای اطمینان در بیمارستان حضور یافته و متهم را در آنجا می‌بیند که این بار مرد شیاد مدعی می‌شود وام ۵۰۰ میلیون ریالی ویژه‌ای را برای او پیگیری کرده و کارها در حال انجام است.

رئیس پلیس خراسان رضوی تصریح کرد: شاکی پرو نده در قرار بعدی با متهم، زمانی که با او روبه رو می‌شود تا مدارک را برای وام ۵۰۰ میلیونی تحویل بدهد بار دیگر از سوی فرد شیاد اغفال شده و مبلغ پنج میلیون تومان نیز به عنوان خمس وام به او پرداخت می‌کند و پس از آن مرد شیاد متواری و ناپدید می‌شود.

وی گفت: با توجه به اظهارات شاکی، کارآگاهان از ادارات و نهادهای مختلف مثل سپاه امام رضا(ع)، بنیاد شهید، ثبت احوال و اداره کل دارایی و امور مالیاتی استعلام می‌گیرند که تمام پاسخ‌ها حاکی از ارتباط نداشتن متهم با این دستگاه‌ها است. کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری در ادامه تحقیقات خود با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی و سامانه‌های پلیس آگاهی سرانجام موفق می‌شوند چهره فرضی متهم را که سعید نام داشته و دارای سوابق کیفری است، ترسیم کنند که از این مرحله به بعد تحقیقات وارد فاز جدیدی شده و پس از چند روز کار گسترده پلیسی و اطلاعاتی، چندین آدرس از محل‌های اختفای نامبرده شناسایی شده و با هماهنگی مقام قضایی به طور نامحسوس زیر نظر گرفته می‌شود اما از آنجایی که متهم مرتباً محل اختفای خود را تغییر می‌دهد، روند دستگیری او سخت و طولانی می‌شود.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع به خاطر سوءاستفاده‌های متهم از موقعیت‌های مختلف شغلی و جعل عناوین دولتی، اکیپی ویژه با هماهنگی قضایی تشکیل شده و تمامی محلهای اختفای متهم به صورت ویژه و مستمر زیر نظر قرار می‌گیرد که در نتیجه کارآگاهان روز شنبه پس از چند ساعت کنترل و مراقبت‌های نامحسوس، این متهم ۳۷ ساله را در حال تردد با خودروی شخصی‌اش در سطح شهر و در نزدیکی یکی از مخفیگاه‌ها شناسایی و در اقدامی ضربتی دستگیر کردند.

در بازرسی از خودروی متهم سه قطعه چک مسافرتی جعلی، تعداد زیادی پرینت رنگی اسکناس ۱۰۰ هزار ریالی و دو دستگاه پرینتر رنگی کشف شد و متهم برای انجام بازجویی و تحقیقات به پلیس آگاهی انتقال یافت.

سردار امیری مقدم با بیان اینکه این متهم در بازجویی‌های پلیسی صراحتاً به بزه انتسابی اعتراف کرده، افزود: تحقیقات بیشتر از این فرد شیاد زیر نظر بازپرس شعبه ۶۰۴ دادسرای ناحیه ۶ مشهد به منظور کشف سایر اقدام‌های مجرمانه این کلاهبردار حرفه‌ای در حال انجام است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها