شهرکرد- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طرح قرق اختصاصی بیش از چند میلیون شغل ایجاد خواهد کرد و یکی از شاخصه های اقتصاد مقاومتی است.

طرح قرق اختصاصی در چهار محال و بختیاری اجرایی می شود

معصومه ابتکار شامگاه سه شنبه در حاشیه جلسه شورای اداری در گفتگو با قدس آنلاین از طرح قرق اختصاصی در کشور خبر داد و گفت: این طرح در ۵ استان کشور عملیاتی شده و پیش بینی می شود بزودی در استان چهار محال و بختیاری نیز اجرائی شود.

ابتکار با اشاره به اینکه تالاب هورالعظیم یکی از تالاب های سرزنده استان خوزستان به شمار می‌رود اظهار داشت: با آبگیری تالاب ۴.۵ میلیارد مترمکعب آب از کرخه وارد خواهد شد.
 وی در ادامه گفت: منابع طبیعی طرح های خوبی را در زمینه کاشت کاشت نهال پخش سیلاب و تثبیت خاک در کانون های بحرانی گرد و غبار انجام داده اند.
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور افزود: کارگروه مقابله با گرد و غبار نیز در استان خوزستان با جدیت ادامه دارد و در استان سیستان بلوچستان مهم ترین اقدامات در دولت یازدهم انجام شده است.

وی ادامه داد: بحث مدیریت زیست بومی تالاب هامون است که موانعی برای ورود آب وجود داشت که در حال حاضر رفع شده و امروز با همکاری مرزبانی از ابتدای سال جاری ورود آب انجام شده که تا اواسط اردیبهشت هامون حدود ۴۰ درصد آبگیری شده که در حال حاضر با افرایش دما و کاهش ورودی آب بخش هایی از هامون خشک شده است.
ابتکار با اشاره به اینکه تمامی طرح های باید مجوز زیست محیطی داشته باشد خاطر نشان کرد: در شرایط بحرانی و خشکسالی و کمبود بارش تنها انتقال آب شرب مورد توجیه قرار گرفته و اگر انتقال آبی بدون مجوز زیست محیطی انجام شود سازمان حفاظت محیط زیست مخالفت خواهد کرد.

برچسب‌ها