شرکت خودروسازی مزدا اعلام کرد، به دلیل نگرانی ها از ایمنی کیسه های هوا، ۱۹ هزار دستگاه از محصولات خود در بازار آفریقای جنوبی را برای رفع عیب فرا می خواند.

مزدا برای رفع نقص ۱۹ هزار خودرو در آفریقای جنوبی فراخوان داد

به گزارش قدس آنلاین، شرکت خودروسازی مزدا اعلام کرد، به دلیل نگرانی ها از ایمنی کیسه های هوا، ۱۹ هزار دستگاه از محصولات خود در بازار آفریقای جنوبی را برای رفع عیب فرا می خواند. این شرکت ژاپنی اخیرا در کشورهای مختلف جهان فراخوان هایی را برای رفع عیب تعداد زیادی از محصولات خود اعلام کرده است.

این فراخوان پس از آن انجام شده که تحقیقاتی در ژاپن و آمریکای شمالی بر روی ۳ نوع مختلف از کیسه های هوای تولید شده توسط شرکت تاکاتا انجام شده و نگرانی هایی در مورد معیوب بودن سیستم باد کننده این کیسه های هوا مطرح شده است.

سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا در ماه جاری میلادی اعلام کرده که تست های جدید انجام شده روی کیسه های هوای تاکاتا نشان داده که ۲.۷ میلیون از بادکننده های این کیسه ها که در خودروهای فورد، نیسان و مزدا به کار رفته معیوب بوده اند.

کیسه های هوای معیوب تولیدی شرکت تاکاتا تاکنون منجر به مرگ ۱۷ تن و زخمی شدن بیش از ۱۸۰ نفر در سراسر جهان شده و قرار است به تدریج برای حدود ۱۲۵ میلیون کیسه هوای معیوب به کار رفته در خودروهای برندهای مختلف فراخوان رفع عیب صادر شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها