معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۰۰هزار میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات ارزان‌قیمت برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی درمناطق روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت تزریق می‌شود.

 اختصاص ۱۰۰هزار میلیارد ریال اعتبار به‌منظور توسعه روستاهای کشور

به گزارش قدس آنلاین، سید حمید کلانتری در نشست هم‌اندیشی طرح توسعه شهرستان راز وجرگلان که در محل سالن جلسات استانداری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: طرح‌های توسعه‌ای روستاها و مناطق شهری زیر ۱۰ هزار نفر با تخصیص اعتباراتی ویژه اجرا می‌شود.

کلانتری از تزریق ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این منظور خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با این میزان اعتبار، شاهد توسعه در روستاهای کشور باشیم.

وی بابیان اینکه ۱.۵ میلیارد دلار از سوی صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود، عنوان کرد: این اعتبار به طرح‌های اشتغال‌زایی اختصاص می‌یابد.

وی افزود: با تزریق منابع داخلی، اعتباری به میزان ۱۰۰ هزار میلیارد ریال به‌منظور محرومیت‌زدایی و فقرزدایی از روستاهای کشور هزینه می‌شود.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از پایلوت قرار گرفتن شهرستان راز و جرگلان در کشور برای اجرای طرح‌های فقرزدایی خبر داد و اظهار کرد: راز و جرگلان به‌عنوان شهرستان الگو و نمونه کشوری در توسعه منطقه‌ای بر مبنای توسعه تعاونی‌ها معرفی خواهد شد.

کلانتری تأکید کرد: در مرحله نخست، ظرفیت‌های این شهرستان درزمینه های زنبورداری، صنعت اسب، کشت گیاهان دارویی و نوغانداری موردتوجه و توسعه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه محور فعالیت برای توسعه در این شهرستان بر مبنای توسعه تعاونی‌ها قرار دارد، تصریح کرد: از ظرفیت تعاونی‌ها در این زمینه باید استفاده کرد.

استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست عنوان کرد: با اجرایی شدن تفاهم‌نامه توسعه بخش تعاون، راز و جرگلان به تعاون-شهر تبدیل می‌شود و این شهرستان به‌عنوان پایلوت و الگوی محرومیت‌زدایی در کشور معرفی خواهد شد.

محمدرضا صالحی افزود: تولیدات تعاونی‌ها باید بر اساس محورهای مورد تأکید اقتصاد مقاومتی باشد و امکان رقابت‌پذیری و صادرات به بازارهای جهانی را پیدا کند.

صالحی با تأکید بر تقویت زنجیره تعاونی‌ها در تمام بخش‌های توسعه، اظهار کرد: توانمندسازی و آموزش اهالی منطقه باید اولویت فعالیت در این زمینه باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها