خرم اباد-یک هزار و ۸۸۳ مددجوی لرستانی طی سه ماهه نخست سال جاری با حمایت امداد، آموزش های فنی و حرفه ای را برای ایجاد شغل مناسب فرا گرفتند.

بیش از یک هزار و ۸۰۰ مددجو از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شدند

نجات آفتابی در گفتگو با خبرنگار قدس با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان مهم ترین اولویت کمیته امداد است، اظهار داشت: برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی نخستین اقدام کمیته امداد و موثرترین گام در مسیر توانمندی مددجویان تحت حمایت است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۸۸۳ مددجوی لرستانی طی سه ماهه نخست سال جاری با حمایت امداد ، آموزش های فنی و حرفه ای را برای ایجاد شغل مناسب فرا گرفتند، افزود:یکی از راهبردهای توانمند سازی در کمیته امداد ایجاد شغل برای مددجویان از طریق برنامه های کاریابی و تعامل با کارفرمایان است، ارتباط مستقیم با کارفرما، اجرای طرح های خودکفایی اعضای خانوار مددجو ، خود اظهاری مددجو، شرکت های خدماتی و طرح های کارآفرینی از انواع اقدامات و فعالیت های اشتغال در طرح های کاریابی است.

وی در ادامه بیان کرد : ۸۴۷ نفر از این افراد در بخش مهارت آموزی ، ۶۳۸ نفر در بخش آموزش های پایدار سازی و توسعه ، ۶۸ نفر در آموزش های کار آفرینی و ۲۲۸ نفر از دانش آموزان دبیرستانی در آموزش های حرفه آموزی دانش آموزان دبیرستانی شرکت کرده اند.

آفتابی با اشاره به آموزش های فنی برگزار شده برای مددجویان استان لرستان ، گفت: مددجویان تحت حمایت پس از کسب مهارت ، فراهم شدن فضای کسب و کار و بهره مندی از تسهیلات خودکفایی کمیته امداد در جهت راه اندازی شغل و ایجاد فرصت شغلی اقدام می کنند.

وی با اشاره به خانواده‌هایی که به دلیل نداشتن سرمایه قدرت ریسک اقتصادی ندارند ، افزود : به منظور ایجاد اشتغال برای این خانواده ها با تعاملی که با کارفرمایان، مؤسسات، شرکت‌ها و صنایع انجام می شود ، در صورت به کار گیری مددجویان در سال نخست ۱۰۰درصد و در سال دوم ۵۰ درصد حق بیمه کار فرمایان توسط کمیته امداد پرداخت می شود.

برچسب‌ها