بندرعباس- رئیس شورای روحانیت قشم با بیان اینکه حربه جبهه نفاق، فتنه انگیزی و ایجاد تفرقه است گفت: نفاق در جوامع مترقی ایجاد می شود و در زمان پیامبر(ص) نیز این جبهه شوم وجود داشت.

حربه جبهه نفاق فتنه انگیزی و ایجاد تفرقه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان، شیخ عبدالرحیم خطیبی قشمی با اشاره به وجه تمایز انسان و حیوان اظهار کرد: خصلت نطق، گفتار و سخنگویی ویژه برای ارتباط انسان با انسان های دیگر است و سخنگویی وجه تمایز میان انسان و حیوان است.

وی با بیان اینکه در تعریف انسان حیوان ناطق است گفت: اگرچه حیوانات هم بین خودشان گفتمانی دارند اما سخنگویی آنها متفاوت است.

شیخ خطیبی با بیان اینکه انسان باید بر سخن و گفتار خود مواظبت کند گفت: اگر سخن حق نگوییم و حرف حق به گوشمان نرود مورد نگوهش خداوند قرار میگیرم آنجایی که در سوره انفال برخی انسان ها را به کران و گنگ هایی تشبیه می کند که عقل خود را به کار نمی برند.

وی با بیان اینکه حتی یک کلمه نسنجیده می تواند انسان را راهی جهنم کند و سرنوشت انسان را برای همیشه رقم بزند اظهار کرد: اگر حرف خلاف حق و شر از زبان انسان جاری شود مصیبتش بیشتر است از کسی که حرف حق نمیزند و ساکت است.

رئیس شورای روحانیت اهل سنت قشم با بیان اینکه بیشترین گناهان انسان از طریق زبان است گفت: غیب کردن، سخن چینی، دو بهم زنی، افرادی را به جان هم انداختن، تهمت زدن و دروغ گویی؛ همه گناهانی است که از طریق زبان صورت می پذیرد.

وی با اشاره به عده ای که زمانه را بد میدانند گفت: زمانه همان زمانه است اما انسان ها با عدم تابعیت از دستورات خداوند بد شده اند و در این عصر متاسفانه راحت از طریق فضاهای مجازی تهمت ها و دروغ ها منتشر می شود.

شیخ خطیبی با بیان اینکه حربه جبهه نفاق، فتنه انگیزی و ایجاد تفرقه است خاطرنشان کرد: نفاق در جوامع مترقی ایجاد میشود و در زمان پیامبر(ص) نیز این جبهه شوم وجود داشت.

وی با اشاره به ساخت مسجد ضرار توسط منافقین در زمان پیامبراکرم(ص) گفت: مسجد ضرار با هدف ایجاد ایجاد تفرقه بین مومنان و ساخت کمینگاهی برای دشمنان اسلام ساخته شد و البته پس از برخورد قاطع پیامبر منافقین قسم می‌خوردند که نیت خیر داشتیم.

امام‌جمعه اهل‌سنت قشم با بیان اینکه دنیا را تنها افراد فاسق خراب نمی کنند بلکه عده ای دیگر در آن شریک هستند گفت: افراد ساده لوح با ساده لوحی و افراد ساکت با سکوتشان در اقدامات فاسقین شریک هستند.

برچسب‌ها