بجنورد- مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد گفت: بجنورد به برکت جشنواره امام رضا(ع) به لحاظ زیرساختی برای تئاتر کمبودی ندارد و سالن‌های این شهر سالن‌های استانداردی هستند.

بجنورد به برکت وجود جشنواره امام رضا(ع) هیچگونه کمبود زیر ساختی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، مهدی شفیعی در حاشیه جشنواره تئاتر رضوی در جمع خبرنگاران و اهالی رسانه، این جشنواره را برگرفته از سلوک و تمام معارف دینی ما دانست که امروزه به آن نیاز داریم.

 وی درباره اهمیت جشنواره تئاتر رضوی با بیان اینکه این جشنواره در این شهر مخاطب خود را پیدا کرده است، گفت: حضور دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد تاثیر خوبی در فضای مدیریتی استان به دنبال داشته و در واقع این جشنواره در بجنورد جای خود را باز کرده و به همین خاطر دبیرخانه جشنواره باید به دنبال محتواهای جدیدتری باشد.

شفیعی با اشاره هدف جشنواره تئاتر رضوی تولید آثاری است که برگرفته از سلوک، آداب رضوی و معرف دین ما است که امروزه به آن نیاز داریم، ادامه داد: این جشنواره با هدف جریان‌سازی و به دنبال تولید آثاری است که در چرخه اجرای عمومی قرار دارد. و از ویژگی‌های جشنواره امسال می‌توان به همکاری مطلوب هنرمندان خراسان شمالی، دبیر جشنواره و انجمن هنرهای نمایشی اشاره کرد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد با اشاره به اینکه در این دوره اجراها تنها در بجنورد نبود و در دیگر شهرستان‌های این استان نیز آثاری اجرا شدند، گفت: امیدوارم تا این لحظه آثار خوبی در جشنواره اجرا شده باشد و بتوان فرصت اجرای عمومی را برای مردم در تمامی شهرها به خصوص شهرهایی که هنرمندان شرکت‌کننده از آنجا به جشنواره راه یافته‌اند، فراهم کرد. چراکه این یکی از اهدافی است جشنواره تلاش دارد محقق شود.

وی همچنین درباره وضعیت سالن‌های تئاتر در استان خراسان شمالی تصریح کرد: خوشبختانه بحث تجهیز سالن‌ها با اضافه شدن صندلی‌های مناسب، طی ٢٠ روز آینده تکمیل می‌شود، بنابراین از لحاظ زیرساختی هیچ مشکلی نداریم و تنها باید به تولیداتی دست بزنیم که مخاطب را بیشتر به سالن بیاورد و تاثیرگذاری اجتماعی و نزدیک شدن به مسئولیت‌پذیری اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

شفیعی همچنین درباره کلیشه‌ای شدن موضوعات آثار نمایشی اجرا شده در جشنواره تئاتر رضوی نیز گفت: تئاتر با توجه به مسئولیتی که در حوزه اجتماعی دارد، باید به دنبال گمشده‌های جامعه امروز ما باشد. امروز سلوک و معارف رضوی، سلوکی است که شاید چندان به شیوه زندگی امروز ما نزدیک نباشد، بنابراین اگر هنرمندان تئاتر به دنبال معرفی باشند که امروز خیلی به آن نیاز داریم قطعا می‌توانند در آثارشان ابتکار داشته باشند و تاثیرگذار عمل کنند، البته نباید چندان انتظار خود را بالا ببریم. بلکه همین قدر که تاثیرگذاری لازم وجود داشته باشد، کافی است.

وی با بیان اینکه معتقدم برای دوره‌های بعدی جشنواره نباید کل سال را از دست بدهیم، خاطر نشان کرد: باید در طول سال‌ برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود و آثاری برای اجرا در جشنواره آماده شود. و با توجه به خصلت جوان‌سازی جشنواره تئاتر رضوی قرار است اتفاقاتی را در حوزه تولید ایجاد کند که شاهد آثار بهتری از هر جهت باشیم. البته باید ورک‌شاپ‌ها و سمینارهایی نیز برای تولید آثار برگزار شود و از هنرمندانی که طی سال‌های اخیر دست به تولید آثار زده‌اند دعوت شود تا در این ورک‌شاپ‌ها حضور داشته باشند و درباره معارف و شیوه تولید آثار بحث و گفت‌وگو کنند تا خروجی پرمحتواتر، قوی‌تر و عمیق‌تری را شاهد باشیم.

برچسب‌ها