مشهد- در صبح میلاد حضرت ثامن الحجج(ع)، آیین نقاره نوازی ویژه میلاد حضرت رضا(ع) اجرا شد.

ندای نقاره‎ها میلاد مسعود امام هشتم را بشارت دادند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، هم زمان با میلاد خجسته حضرت ابالحسن الرضا(ع) مراسم نقاره‌نوازی روز میلاد مسعود حضرت ثامن الحجج(ع) در حرم مطهر رضوی با حضور تولیت معزز آستان قدس رضوی و مسئولین عالی رتبه این سازمان در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی برگزار شد.

این مراسم در روز میلاد حضرت رضا(ع) با برگزاری مراسم ویژه ای در صحن انقلاب اسلامی و ذکر توسل و مناقب حضرت، ساعت ۷ صبح آغاز و پس از آن ابزار و ادوات نقاره نوازی به پایین منتقل شده و پس از ذکر توسل، نقاره نوازان به منظور نواختن این نوای ملکوتی از پله های سردرب نقاره خانه در شرق صحن انقلاب بالا رفتند.

این سنت سابقه‌ای چندصدساله دارد و براساس اسناد رسمی و تاریخی موجود در مرکز اسناد رسمی و نسخ خطی کشور، تاریخ آن به ۴۱۷ سال پیش باز می‌گردد.

نواختن نقاره در روز میلاد امام رضا(ع) ۳ دفعه تکرار می شود و  در شب‌های میلاد معصومان و بزرگ‌ داشت مناسبت‌های مذهبی مانند جشن‌های بزرگ قربان و فطر و غدیر و هم‌چنین در زمان تحویل هر سال شمسی، در آغاز نوروز، نقاره های ویژه ای علاوه بر دو نوبت عادی و روزانه نواخته می‌شود.

این مراسم با هماهنگی های به عمل آمده به صورت مستقیم و زنده از شبکه های مختلف سیما پخش و در سطح ایران اسلامی و جهان، میلاد امام رضا(ع) به عاشقان اهل بیت(ع) اعلام شد.

برچسب‌ها