مشهد- سخنگوی ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان رضوی از ورود یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۲۷۸ زائر و مسافر به مشهد مقدس در ایام دهه کرامت خبر داد.

بیش از یک میلیون زائر و مسافر به مشهد سفر کردند

به گزارش قدس آنلاین، مهدی فروزان اظهار کرد: در روزهای یکم تا ۱۲ مردادماه همزمان با ایام دهه کرامت یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۲۷۸ زائر و مسافر به مشهد سفر کردند.

سخنگوی ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان رضوی افزود: از این تعداد مسافر ۸۴۸ هزار و ۲۱ نفر با خودروی شخصی وارد خراسان رضوی شدند.

وی ادامه داد: ۴۳۵ هزار و ۷۸۷ مسافر نیز از طریق ناوگان حمل و نقل جاده ای به مشهد سفر کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال  رشد پنج درصدی دارد.

فروزان گفت: ۲۱۰ هزار و ۴۷۰ مسافر نیز از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد به مشهد سفر کردند.

وی بیان کرد: شمار مسافرانی که با قطار در این دهه به مشهد وارد شدند ۲۱۹ هزار نفر بود. این میزان رشد چهار درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشت.

تشرف ۱۰ هزار زائر پیاده دهه کرامت به مشهد مقدس

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی گفت: طی دهه کرامت ۹ هزار و ۷۵۰ زائر از نقاط مختلف کشور پیاده خود را برای سالروز ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به مشهد رساندند.

حسین رضایی افزود: تا روز ۱۲مرداد جاری شمار زائران پیاده ورودی به مشهد از شش هزار نفر فراتر رفت. با جمعیتی که در سالروز ولادت امام رضا(ع) از محورهای ششگانه سرخس، همت آباد، جاده قدیم قوچان، نیشابور، طرقبه شاندیز و فردوسی پیاده وارد مشهد شدند مجموع زائران پیاده به ۱۰ هزار نفر رسید.

وی ادامه داد: این جمعیت زائران پیاده نسبت به دهه کرامت پارسال ۱۳ و نیم درصد بیشتر شدند. پارسال در این مدت هفت هزار و ۲۰۰ زائر پیاده به مشهد الرضا(ع) مشرف شدند.

رضایی گفت: زائران پیاده رضوی دهه کرامت امسال از استانهای گلستان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، یزد، تهران، مرکزی، هرمزگان و نیز شهرهای مختلف خراسان رضوی بودند.

وی افزود: علاوه بر این جمعیت ۱۰۰ زائر نیز از کشورهای عراق و افغانستان طی همین ایام به مشهد آمدند تا در سالروز میلاد امام مهربانی به پابوسی حضرت مشرف شوند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی گفت: برای اسکان این جمعیت ۲۴ مرکز مختلف اعم از حسینیه ها، مساجد و مدارس که همگی در فاصله کوتاهی از حرم مطهر رضوی قرا داشتند برنامه ریزی شد.

برچسب‌ها