خبرهای ویژه و حاشیه های دنیای سیاست را در بسته خبری روزانه قدس- در این جا- بخوانید.

رصدخانه/  از خوشحالی مجری تلوزیونی در آیین تحلیف  تا  گزارشی درباره نماز خواندنِ داعشی ها

علت غیبت فرمانده

فردانیوز/ سردار کوثری در واکنش به حضور نداشتن فرمانده کل سپاه در آیین تحلیف رییس جمهور، گفت: آقای جعفری در همایش فرماندهان سپاه‌های استانی در مشهد هستند که متاسفانه به علت تاخیر در پرواز موفق نشدند در مراسم تحلیف در تهران حضور یابند.

اتهام علیه زن مسلمان در فرانسه

باشگاه خبرنگاران/ به گزارش پایگاه اینترنتی ایندیپندنت، یک زن مسلمان که با لباس شنای اسلامی(بورکینی) وارد استخری در فرانسه شده بود، به اتهام آلوده کردن آب استخر جریمه شد.

گزارشی درباره نماز خواندن داعشی ها 

الف/ به گزارش ایندیپندنت، مطالعه تازه دفتر ضد تروریسم سازمان ملل نشان می‌دهد بیشتر مردان جوانی که وطن شان را برای پیوستن به گروه تروریستی داعش ترک کرده‌اند از تحصیلات بسیار پایین برخوردارند و درک درستی از «جهاد» و مفاهیم پایه‌ای اسلام ندارند و برخی شان نماز را نیز درست نمی خوانند.

تماس تلفنی برای انصراف بارزانی

عصر ایران/ به گزارش رویترز، رکس تیلرسون- وزیر خارجه آمریکا- دیروز در گفت و گوی تلفنی با مسعود بارزانی- رییس اقلیم کردستان عراق- بر مخالفت واشنگتن با همه پرسی استقلال کرستان عراق تاکید کرد.

شکایت برنده های لاتاری

عصرایران/ به گزارش رویترز، دهها شهروند ایرانی که به درخواست مهاجرت آنها به آمریکا در قالب لاتاری موافقت شده بود از وزارت خارجه آمریکا به دلیل صادر نشدن روادید سفر به آمریکا شکایت کرده اند.

 گزارش سی‌ان‌ان درباره کارشکنی ضدایرانی

ایسنا/ شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد: رئیس‌جمهور آمریکا در تلاش است با موضع‌گیری‌های سخت‌گیرانه، شرکت‌های بین‌المللی را به واسطه نگرانی از تحریم‌های آمریکا از تجارت با ایران بازدارد.

تبرئه خدمه بالگرد پلیس از اتهام بزرگ 

یورونیوز/ دو مامور پلیس و دو خلبان هلیکوپتر پلیس یورکشایر جنوبی در بریتانیا که به فیلمبرداری از زوج‌ها هنگام روابط جنسی و همچنین زنان برهنه متهم بودند، با رای دادگاه تبرئه شدند.

سفر مقام سعودی به بغداد

تسنیم/ به گزارش  الیوم السابع، «احمد جار الله»، روزنامه نگار کویتی در حساب توییتری خود نوشت: یک مقام بلند پایه سعودی قرار است به عراق سفر کند و روابط ریاض با بغداد قرار است شاهد یک تحول بی سابقه باشد.

افشاگری روزنامه اسپانیایی درباره مادرِ تروریست‌ها

باشگاه خبرنگاران/ به نوشته روزنامه اسپانیایی پابلیکو، رژیم سعودی به خطرناک‌ترین تروریست‌ها پناه داده و بیش از ۱۰ میلیارد دلار برای ترویج اندیشه تکفیری وهابی در جهان هزینه کرده است.

هشدار کوهن درباره رویکرد ترامپ

باشگاه خبرنگاران/ روزنامه واشنگتن‌پست در مقاله‌ای به قلم «دیوید کوهن»، که در سمت‌ معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی در دوره اوباما خدمت کرده بود، نوشته است: ترامپ تلاش می‌کند دستگاه‌های اطلاعاتی را در حمایت از رویکرد خود در قبال ایران سیاسی کند و چنین عملکردی خطرناک است.

شاید آخرین فرصت ... 

شفاف/ جان بولتون- نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل- مدعی شد شاید متوقف کردن فعالیت‌های ایران و کره شمالی، آخرین فرصت برای جلوگیری از رواج تسلیحات هسته‌ای در جهان باشد.

ژنرال حامیِ تمام عیار اسرائیل

بصیرت نیوز/ به گزارش پایگاه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل، پس از آن که ژنرال «هربرت مک‌مستر» - مشاور امنیت ملی کاخ سفید- به سیاست‌های ضدصهیونیستی متهم شد، «دونالد ترامپ» با حمایت از وی، اعلام کرد که او یک چهره -تمام عیار- حامی اسرائیل است.

درباره باند «العبدلی»

فارس/ سفارت ایران در کویت در بیانیه‌ای با رد خبر برخی رسانه‌های کویت درباره ارتباط تهران با مخفی شدن متهمان فراری باند العبدلی، این خبرها را «ادعاهای باطل و شایعات کذب» خواند.

پلمب درپی تبلیغ ماهواره‌ ای

خبرنگار/ برخی شرکت‌های معتبر و معروف فعال در ایران که با ارائه آگهی تبلغیاتی، منابع مالی شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان را تامین می‌کردند، پلمب شدند.

پوشش موگرینی زیر ذره بین 

فردانیوز/ پوشش و سال بلند خانم فدریکاموگرینی- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا- در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران در صحن علنی مجلس در کانون نگاه خبرنگاران و عکاسان قرار گرفت.

ادعای زدنِ پهپاد مقاومت 

فارس/ به گزارش «جرازولم پست»، رژیم صهیونیستی مدعی ساقط کردن یک پهپاد در فلسطین اشغالی شد. پهپادی که به گفته تل‌آویو از غزه بلند شده بود.

 خوشحالی مجری تلویزیونی در آیین تحلیف

باشگاه خبرنگاران/ حسن عابدینی- مجری تلویزیونی- در شبکه خبر در پاسخ به این پرسش که چرا حسن روحانی فهرست اعضای کابینه را در مراسم تحلیف به مجلس تقدیم نکرد، گفت: از اینکه فهرست کابینه اعلام نشد بسیار خوشحال هستم چون اگر این رخ می داد ممکن بود موجی از گفت و گوها بر سر کابینه مطرح شود و مراسم تحلیف تحت شعاع قرار گیرد.

پیام کنایه‌آمیز در روز تولد اوباما 

باشگاه خبرنگاران/ به گزارش پایگاه اینترنتی هیل، «آدام شیف» - نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا- با انتشار پیامی در حساب توئیتر خودش، تولد «باراک اوباما»، را تبریک گفت و از جانشین وی انتقاد کرد و نوشت: «تولدت مبارک باراک اوباما. ما از عقل و صداقت تو در کاخ سفید محروم هستیم... م.

کودتای کنگره علیه ترامپ

فرارو/  به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، مایک بیلینگتون، سردبیر تحریریه آسیا در نشریه آمریکایی اگزکیوتیو اینتلیجنس ریویو می گوید: کنگره آمریکا که زیر سلطه وال‌استریت و انگلیسی‌هاست، برای کودتا علیه ترامپ تلاش می‌کند.

برچسب‌ها