رشت- فرماندار شهرستان رشت با ابراز خرسندی از راه اندازی مجدد کارخانه چای سپیدرود رشت به همت تعاون روستایی و اتحادیه چای، این کارخانه را بزرگترین کارخانه چای دولتی از نظر ظرفیت تولید عنوان کرد که ۱۵ سال تعطیل بوده است.

کارخانه چای سپیدرود گیلان راه اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، سیروس شفقی ظهر روز یکشنبه در بازدید از کارخانه چایسازی سپیدرود با اشاره به ظرفیت ۷۵ تنی این کارخانه در سال گفت: روزانه پنج تن برگ سبز چای وارد کارخانه سپیدرود می شود.

وی به اشتغالزایی مستقیم ۵۰ نفر با احیای این کارخانه خبرداد و در ادامه اظهارات خود با اشاره به وضعیت جاده منتهی به کارخانه اظهار کرد: در حال حاضر جاده روستای کلش طالشان وضعیت نامناسبی دارد اما در آینده نزدیک آسفالت میشود.

فرماندار رشت گفت: با حمایت از کارخانجات چای می توانیم بستر مناسبی در عرصه تولید و اشتغال ایجاد کنیم.

فرماندار رشت حمایت از کارخانجات چای را بسترساز حمایت از تولید و اشتغال دانست و گفت: ایجاد بازارهای عرضه در کشورهای همسایه نشان دهنده این است که ما باید در عرصه تجارت خارجی مدیریت زنجیره ای داشته باشیم اما متاسفانه شاهد مدیریت جزیره ای هستیم.

وی لازمه بهره مندی از ظرفیت افتصادی صنعت چای را توجه به بازارهای خارجی دانست و افزود: باید از ظرفیت های شهرهای گمرکی نظیر آستارا و انزلی در این راستا استفاده کرد.

شفقی حمایت های دکتر نوبخت و استاندار گیلان از صنعت چای استان را بسیار تاثیر گذار دانست و با بیان اینکه تلاش و همت خود را در راستای ایجاد اشتغال و رونق تولید به کار خواهد بست، افزود: با همت کارخانه داران و کشاورزان امیدوارم شاهد صادرات محصولات تولیدی به سایر استان ها و خارج از کشور باشیم.

برچسب‌ها